رئیس کل دادگستری گیلان :

مشاورین املاک غیر مجاز در گیلان پلمب می شوند

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: به موجب قانون، مشاورین املاک غیر مجاز پس از اخطار ۱۰ روزه پلمب می‌شوند. حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی  در دومین نشست ساماندهی مشاوران املاک و مستغلات استان گیلان، با اشاره به ضرورت سامان دهی و جلوگیری از اخلال در عرصه معاملات مشاورین املاک و مستغلاتی که فاقد پروانه […]

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: به موجب قانون، مشاورین املاک غیر مجاز پس از اخطار ۱۰ روزه پلمب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی  در دومین نشست ساماندهی مشاوران املاک و مستغلات استان گیلان، با اشاره به ضرورت سامان دهی و جلوگیری از اخلال در عرصه معاملات مشاورین املاک و مستغلاتی که فاقد پروانه فعالیت است، اظهار کرد: پس از اخطار ۱۰ روزه واحدهای فاقد پروانه پلمب می‌شوند.

وی با بیان اینکه واحدهای دارای پروانه باید به سامانه معاملات وزارت راه و شهرسازی متصل شوند، افزود: چنانچه این دسته از واحدها معاملات خود را در سامانه مذکور ثبت نکنند از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.
رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های معموله تعداد قابل توجهی از پرونده‌های حقوقی ناشی از قراردادهای مشاوران املاک است، گفت: اقدامات پیشگیرانه‌ای در راستای ساماندهی این موضوع در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، وی در پایان دادستان‌های استان را موظف کرد تا بر اماکن فاقد پروانه صنفی نظارت جدی داشته باشند.