رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

معلّمان و اساتید، نمونه‌ای از قشری شریف، خدمتگزار، بی ادعا و تلاشگر هر جامعه‌ای هستند

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهّری و روز معلّم، خاطر نشان کرد: معلّمان و اساتید، نمونه‌ای از قشری شریف، خدمتگزار، بی‌ادعا و تلاشگر هر جامعه‌ای هستند. متن پیام به شرح زیر است: به نام او که نخستین آموزگار است «و علّم آدم الْأسْماء» و […]

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهّری و روز معلّم، خاطر نشان کرد: معلّمان و اساتید، نمونه‌ای از قشری شریف، خدمتگزار، بی‌ادعا و تلاشگر هر جامعه‌ای هستند. متن پیام به شرح زیر است:

به نام او که نخستین آموزگار است «و علّم آدم الْأسْماء» و با درود بر فرستاده‌ی مخصوص او که فرمود «إنّما بعثت معلّما» تا بزرگ‌ترین معلم خلق باشد «لأتمّم مکارم الْأخْلاق» برای هدایت به مسیر راستی و درستی و نیکی و نیکخویی.

ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مطهّری که به معنای واقعی کلمه یک معلّم بود و بنا بر فرمایشات مقام معظّم رهبری: آیت‌الله مطهری علم داشت، تعهّد داشت، دقّت داشت، پیگیری داشت، نظم و انضباط در کار داشت؛ باید خاطر نشان شد که معلّمان و اساتید، نمونه‌ای از قشری شریف، خدمتگزار، بی ادعا و تلاشگر هر جامعه‌ای هستند.

امروزه در عصری که به عنوان عصر دانایی محور شناخته می‌شود، ایده‌ی مرکزیّت آموزش عالی در حیطه توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، بصورت چشمگیری مورد توجه قرار گرفته و از همین رو انتظارات تازه‌ای را در مقوله‌ی کیفیت آموزش عالی  در اذهان ذی‌نفعان آن متجلّی کرده است.

مقوله کیفیّت در آموزش عالی، بر جنبه‌هایی مانند اهداف، محتوا، دانش جویان، اساتید و امکانات تکیه دارد و در این میان، ضرورت توجه به منابع انسانی و به خصوص تمرکز بر اعضای هیات علمی، مورد تاکید صاحب نظران مختلف قرار گرفته است که دلیل آن تاثیر غیر قابل انکار این گروه در فرآیندهای یاددهی- یادگیری است.

اساتید دانشگاه می‌توانند با توانایی و علم خود  دانشجویان را به سوی هدف‌های متعالی سوق داده و باعث رشد و شکوفایی استعداد آنان شده که نتیجه آن تعالی جامعه فرهیختگان کشور و در نهایت پیشرفت مهین اسلامی است.

اینجانب روز معلّم و استاد را به جامعه فرهنگیان کشور به خصوص استان گیلان و خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبریک گفته و از خداوند متعال توفیق روز افزون آنان را خواستارم.

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی