روبوسی نوروزی نکنید و ماسک بزنید؛

موج هشتم کرونا وارد ایران شد

 ​وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موج هشتم کرونا در روزهای پایانی اسفند ماه امسال با تاخیر وارد کشور شده است. بهرام عین اللهی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه های اورژانس ۱۱۵ مستقر پیرامون حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون مهمترین راهکار در پیشگیری از […]

 ​وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موج هشتم کرونا در روزهای پایانی اسفند ماه امسال با تاخیر وارد کشور شده است.

بهرام عین اللهی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه های اورژانس ۱۱۵ مستقر پیرامون حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون مهمترین راهکار در پیشگیری از این بیماری است.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی ها بنا بود موج هشتم کرونا از بهمن ماه امسال وارد کشور شود که با تاخیر اکنون شاهد ورود این موج به کشور هستیم.

گفتنی است بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۹۱ رسید.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش موارد کرونا در کشور از قبل پیش‌بینی می‌شد، گفت: توصیه می‌کنیم که افراد علامت‌دار حتما در منزل بمانند و تا پنج روز بعد از رفع علائم حاد از قرنطینه خارج نشوند.
دکتر بابک عشرتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت کرونا در کشور با بیان اینکه از آنجایی که بیماری سبک‌تر است اظهار داشت: خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر و بستری کمتر است، افزود: البته از آنجایی که تعداد موارد ابتلا افزایش می‌یابد، ‌به تبع آن میزان مراجعین به بیمارستان‌ها هم افزایش می‌یابد و برخی مبتلایان به دلیل ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و داشتن عوامل خطر بدحال شده و به بستری نیاز پیدا می‌کنند.

 

وی همچنین اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم  در مهمانی‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی، از دست دادن و روبوسی بپرهیزیم. زیرا دست دادن و روبوسی می‌تواند بیماری را منتقل می‌کند. باید توجه کرد که همان دور هم بودن کفایت می‌کند و بهتر است که دست دادن و روبوسی را کنار بگذاریم.