رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خواهران طلاب:

نخستین انتظار از بانوان دغدغه‌مند، «فرزندآوری» و «تربیت اولاد» صالح است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بحران جمعیتی در گیلان، گفت: نخستین انتظار از بانوان مسلمان و دغدغه‌مند، فرزندآوری و تربیت اولاد صالح است.
دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در مراسم جشن  ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار در جمع خواهران طلاب مدرسه علمیه زینبیه رشت با تبریک این روز، اظهار کرد: حضرت زینب سلام الله علیها الگوی صبر و استقامت و اسطوره جهاد تبیین در نظام اسلامی است.
وی با بیان اینکه شاگردان مکتب امام صادق علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام الله نخستین هدفشان، انسان سازی و رشد و تربیت انسان‌های زبده و خداباور است، افزود: امروزه جامعه اسلامی با چالش اساسی و همه گیری به نام کاهش جمعیت روبرو شده ،از این رو نخستین انتظار از بانوان مسلمان و دغدغه‌مند، فرزندآوری و تربیت اولاد صالح است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان فرزندآوری و ترویج فرهنگ آن را دو مأموریت طلاب و روحانیون دانست و گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها، حضرت زینب سلام الله علیها و حتی بزرگان نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی دارای حداقل چهار فرزند هستند و باید این فرهنگ در جامعه اسلامی نهادینه شود.
دکتر آشوبی با اشاره به جایگاه و خواستگاه مردمی طلاب و روحانیون، خاطرنشان کرد: مردم زمانی از افراد فرهیخته جامعه خود نظیر طلاب پیروی میکنند که به آنچه گفته می‌شود، عمل کنند که یکی از آن‌ها همین فرهنگ فرزند داری و فرزندآوری است.
وی با اشاره به پیری جمعیت در گیلان و کاهش زادآوری در استان، تصریح کرد: سالانه باید ۳۲ هزار تولد در گیلان انجام شود تا جمعیت فعلی ما حفظ شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم مشارکت طلاب و روحانیون در نجات فرزندان سقط تأکید کرد و افزود: نجات فرزندان از سقط، وظیفه شرعی و قانونی است و خوش‌بختانه دولت نیز در تحقق آن، عزم راسخ دارد.
گفتنی است در این مراسم از بانوان پرستار و طلاب دارای سه فرزند به بالا، خواهران طلاب پرستار جانباز و همچنین پرستاران و بهورزان شاغل طلبه مدرسه علمیه زینبیه رشت نیز تقدیر و تجلیل شد.