نقش آفرینی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه انزلی در جذب سرمایه گذار خارجی

  به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، در راستای اجرای سیاست های ابلاغی و دست یابی به بازار های جهانی، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه انزلی میزبان هیاتی از فعالین اقتصادی ، تجاری و لجستیک از کشور روسیه بود. بنا بر این گزارش در این دیدار مهدی جلیلی مدیرعامل […]

 

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، در راستای اجرای سیاست های ابلاغی و دست یابی به بازار های جهانی، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه انزلی میزبان هیاتی از فعالین اقتصادی ، تجاری و لجستیک از کشور روسیه بود.

بنا بر این گزارش در این دیدار مهدی جلیلی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه انزلی با اشاره به نقش راهبردی منطقه آزاد انزلی در توسعه روابط با کشور روسیه گفت : توسعه روابط اقتصادی و تعاملات بین المللی با کشور روسیه برای ما بسیار مهم است و با توجه به مزایا و معافیتهای قانونی که این منطقه برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته شده ، اولویت کاری منطقه آزاد انزلی تسهیل و توسعه مراودات تجاری دو کشور می باشد چراکه یکی از دلایل اصلی ایجاد این منطقه، دست یابی به چنین هدفی است.

وی به تلاش سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور راه اندازی کریدور شمال جنوب اشاره و افزود : با اتصال ریل به بندر کاسپین این کریدور تجاری تکمیل و این منطقه به عنوان مرکز ثقل ترانزیت و کالای کانتینری فعالیت خود را ارتقاء داده و آینده درخشانی در حوزه مراودات تجاری دو سویه در انتظار دو کشور می باشد.

جلیلی ارائه خدمات پشتیبانی از سرمایه گذاران ، تسهیل گری در روند فعالیت و بستر سازی به منظور ایجاد پروژه های مشترک با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از مهم ترین اهداف شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه انزلی دانست که در این مسیر تا کنون با تاکید بر ظرفیت های منطقه آزاد انزلی مذاکرات خوبی صورت گرفته و آمادگی لازم به منظور تقویت و توسعه روابط با فعالین اقتصادی کشور روسیه نیز فراهم است.

در ادامه سعید بخشی پور معاون سرمایه گذاری و امور نمایشگاهی نیز با دعوت از تجار دو کشور به منظور برگزاری نمایشگاه مشترک در حوزه حمل و نقل و لجستیک گفت : بی شک با معرفی فرصت ها و ظرفیت های دو کشور در قالب نمایشگاه تخصصی و انجام مذاکرات B۲B شاهد افزایش تعاملات ، مراودات تجاری و تامین کالاهای اساسی بر اساس ظرفیت های ایجاد شده خواهیم بود و این امر با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه آزاد انزلی برای دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه سفر هیات روسی به منطقه آزاد انزلی اعضای این هیات تجاری با میثم محمدی نژاد سرپرست معاونت بندر و حوزه خزر دیدار و پیرامون اجرای پروژه های زیر ساختی مشترک از قبیل ایجاد اسکله و پسکرانه تبادل نظر کرده و همچنین از نزدیک از روند فعالیت تخلیه و بارگیری در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی بازدید بعمل آمد.