برای قدردانی از سالها تلاش بیدریغ جناب آقای دکتر نوبخت , در چهار دوره ی مجلس ،معاونت ریاست جمهوری و ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور ؛

نقش بی بدیل دکتر نوبخت در اختصاص منابع لازم و بهره‌برداری و اجرای پروژه‌های مهم زیر ساختی در تمام حوزه‌ها ی استان گیلان/با دادن رأی حداکثری به دکتر نوبخت ، اعلام می کنیم که از منابع مالی سهم حداکثری می خواهیم

علی کریمی پاشاکی_ روزنامه نگار__کابینه دکتر حسن روحانی در دولت های یازدهم و دوازدهم با چالش ها، فرصت ها، کامیابی ها و ناکامی هایی در بخش های مختلف در سراسر کشور ،روبرو بود. بطور خلاصه در چهار سال در اول به علت تحویل زمین سوخته ‌از دولت آقای احمدی نژاد تا اواخر سال ۱۳۹۴ اوضاع […]

علی کریمی پاشاکی_ روزنامه نگار__کابینه دکتر حسن روحانی در دولت های یازدهم و دوازدهم با چالش ها، فرصت ها، کامیابی ها و ناکامی هایی در بخش های مختلف در سراسر کشور ،روبرو بود.
بطور خلاصه در چهار سال در اول به علت تحویل زمین سوخته ‌از دولت آقای احمدی نژاد تا اواخر سال ۱۳۹۴ اوضاع بسختی مدیریت شد ولی در سال ۱۳۹۵ با انجام توافق تاریخ ساز برجام اوضاع اقتصادی روندی رو به رشد به خود گرفت و التهابات و نوسانات منفی اقتصادی به حداقل رسید و همین آرامش ایجاد شده در چارچوب توافق برجام باعث شد تا در انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دوازدهم دکتر حسن روحانی، از مردم ۲۴ میلیون رأی بگیرد.
با کمال تأسف بعداز روی کار آمدن دونالد ترامپ ،در آمریکا و خارج شدن آن کشور از توافق برجام و وضع تحریم های اقتصادی همه جانبه و تهدید سایر کشورها و سرمایه گذاران خارجی،روند رشد اقتصادی ایران دچار وقفه شد و سیر نزولی بخود گرفت .

این بدبیاری دولت آقای روحانی با شیوع ویروس کرونا در نیمه ی دوم سال ۱۳۹۸ کامل شد و فشار های اقتصادی به اقتصاد ایران و به تبعه ی آن زندگی روزمره ی مردم با چالش های جدی همراه شد و با همراهی برخی تندروها در داخل و تبلیغات پوپولیستی ،نارضایتی از دولت روحانی رو به افزایش گذاشت که بخشی از نارضایتی ها غیرمنصفانه و محصول کنش تندرو ها در داخل و خارج بود.

 

حضور دکتر نوبخت،در کابینه فرصتی کم نظیر برای گیلان بود

علی ایحال، یکی از فرصت هایی که می خواهم به آن اشاره کنیم که مختص گیلانیان بود، وجود جناب آقای دکتر محمد باقر نوبخت به عنوان معاون رییس جمهور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بود .
گیلانیان حق داشتند از این فرصت و بخت نو برای استان خود نهایت استفاده را ببرند. گیلانیان مردمی که با آرای بالای خود به دولت آقای روحانی در دو دوره ی متوالی ثابت کردندکه همراه واقعی دولت بودند از دولت وقت و بویژه ازجناب آقای دکترنوبخت ،معاون باذکاوت ، دلسوز و صدیق رییس جمهور وقت انتظار داشتند تا اقدامات اساسی وپایه ای در گیلان انجام گیرد که خوشبختانه با اتمام و بهره‌برداری از راه آهن قزوین_رشت و در ادامه تا منطقه ی آزاد انزلی و بندر انزلی ( نیمه کاره)و همچنین اقدامات اولیه برای پروژه عظیم راه آهن به جمهوری آذربایجان و اروپا و روسیه و شرق دور در آینده،اختصاص منابع عظیم در بخش بهداشت و درمان استان و پرداخت معوقات کادر درمانی و معلمان و بازنشستگان و همچنین ایجاد زمینه و بستر برای احیای تالاب انزلی و همچنین اختصاص منابع فراوان برای ساماندهی معضل سراوان و رودخانه های زرجوب و گوهر رود که برخی از منابع با مدیریت ضعیف برخی مدیریت ها بخوبی به ثمر ننشست،تلاش مضاعف دکتر نوبخت برای حل مشکل فنی پیش آمده برای قطعه‌ای از آزاد راه رشت قزوین در منطقه ی رودبار و بسیاری اقدامات ایشان برای کمک به رونق کسب و کارها در گیلان ‌بی بدیل و کم‌نظیر در تاریخ گیلان است و این در حالی است.
آقای دکتر محمدباقرنوبخت عضو موثر کابینه دولت روحانی و اولین گیلانی صاحب منصب مهم و تاثیر گذار در دولت ،پس از انقلاب بوده است که مدارج مدیریتی خود را پله به پله طی نمود والحق درزمینه ی اقتصاد یکی از رجال قابل اطمینان میباشد.
فن سالاری که اقتصاد و بودجه و خرج و دخل کشور را دقیق میشناسد.
سیاستمداری اخلاق مدار که تمام سعی و تلاشش درجهت توسعه ی مطلوب استان گیلان بوده است و شواهد و مستندات موجود و اقدامات انجام شده، شاهد این مدعاست.
دکتر نوبخت به گیلان سرزمین مادری اش عِرق ویژه داشته و دارد.در کابینه یازدهم باتوجه به مشکلات عدیده ی سازمان برنامه بودجه تازه تاسیس برنامه های کاربردی زیادی داشت و با درایت و تدبیر رییس جمهور وقت ( آقای روحانی) و تیم اقتصادی دولت آقای روحانی ،خصوصا جناب دکتر نوبخت اقدامات مثبتی درجهت توسعه و عمران استان گیلان برداشته شد.

اما مردم فهیم گیلان از رییس جمهور وقت و خصوصا از جناب آقای دکتر نوبخت انتظار داشتند که در دولت دوازدهم ، بهتر و کیفی تر از دولت یازدهم و دوره هایی که ایشان نماینده ی مردم فهیم رشت در چندین دوره ی مجلس شورای اسلامی بودند، اقدامات اساسی درزمینه های مختلف زیر ساختی و خدماتی و عمرانی انجام دهند که انصافاً با توجه به شرایط دولت دوازدهم و تحریم های اولیه و ثانویه بعد از خروج آمریکا از برجام و مشکلات ایجاد شده و شیوع ویروس کرونا و…

در استان گیلان با تلاش های بسیار خوب دکتر نوبخت اقدامات اساسی تاثیر گذاری صورت گرفته که آیندگان از اثرات خوب آن بیش از پیش برخوردار خواهند شد.

مطالبات گیلانیان،تنگنا ها و واقعیات موجود

مطالبات گیلانیان زیاد است و انصافا در سالهای پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ۵۷ تا کنون حق گیلان به خوبی پرداخت نشده و به مطالبات گیلانیان رسیدگی اساسی نشده است( بغیر از دولت های یازدهم و دوازدهم)و شاید تنگناهای شدید اقتصادی اجازه بر آوردن بخشی از مطالبات گیلانیان را نداده است .
لذا بر این باوریم که اگر همدلی در تمام سطوح در گیلان از افکار عمومی گرفته، تا نمایندگان استان گیلان درمجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی و… درجهت توسعه گیلان بخوبی ایجاد شود و اگر تلاش و مساعدت همه جانبه دکتر نوبخت با همراهی سایر نمایندگان استان گیلان در آینده و مدیران اجرایی همراه باشد، قطعا گیلان به مطالبات بجامانده از قبل بیش از وضعیت موجود خواهد رسید . از این رو وجود دکتر نوبخت رادر مجلس شورای اسلامی هم همانند وجود ایشان در دولت آقای روحانی ،فرصت بزرگی برای گیلان خواهد بود.
پس با انتخاب آقای دکتر نوبخت و رأی حداکثری به ایشان اعلام کنیم که مطالبات ما از بودجه و منابع ملی حداکثری می باشد.

نگاه همه جانبه دکتر نوبخت به توسعه ی گیلان

بعد از روی کار آمدن دولت های یازدهم و دوازدهم و موقعیتی که آقای دکتر محمدباقر نوبخت در مدیریت ارشد کشور و بویژه در سازمان مهم و تاثیر گذار برنامه و بودجه کشور پیدا کرد، باعث شد تا روند اعطای اعتبارت و منابع به استان گیلان که در سنوات گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته بود ، روند مثبت و بسیار خوبی پیدا کرد . آمار و ارقام تخصیص منابع به گیلان حکایت از رشد مطلوب و توجه ویژه دکتر نوبخت به استان گیلان را نشان می دهد که اقدامات و تلاشهای دلسوزانه و ویژه شخص آقای دکتر نوبخت در پروژه های مختلف از جمله پروژه ی مهم راه آهن رشت – قزوین ، این پروژه با همت بلند دکتر نوبخت به بهربرداری رسید . در ارتباط با بحث رودخانه های شهر رشت ، بحث پسماند ، مسئله تالاب انزلی و موضوع کمربندی جامع جنوبی شهر رشت و تخصیص منابع هنگفت به حوزه ی بهداشت و درمان استان گیلان کارهای اساسی از طرف شخص دکتر نوبخت صورت گرفته است.
علی ایحال، تا به امروز عملا اثبات شده است که جناب آقای دکتر نوبخت در سالهای گذشته ( در دولت آقای روحانی)تمامی مساعی خود را برای توسعه همه جانبه استان بکار گرفته و از هیچ چیزی کوتاهی نکرده است. باید متذکر شد آیا مدیران کل استانی ، در انجام مطالبات گیلان تا چه اندازه دکتر نوبخت را بخوبی یاری کرده اند؟