دکتر نوبخت، در حال  تسخیر افکار عمومی روستاوندان و شهروندان رشتی و خمامی است

نگاه منطقی و عادلانه  برخورداری از امکانات دولتی در تمام مناطق شهری و روستایی شهرستان های رشت و خمام ،استراتژی دکتر نوبخت است

گفتار نیک ، کردار نیک و پندار نیک و  خدا ترسی، در طول زندگی شخصی و اجتماعی از دکتر نوبخت،یک برند ساخته است

آرمان کریمی پاشاکی __روزنامه نگار_به نظر می رسد ، در مراودات و نظر سنجی های میدانی و محفلی ، شرایط و جامعه پذیری از نامزدی آقای دکتر نوبخت در اکثر نقاط شهرستان های رشت و خمام بطور بی سابقه ای بالا رفته است و همین موضوع باعث شده تا رقبا از حضور وی در صحنه ی انتخابات شهرستان های رشت و خمام احساس کنند که با یک رقیب خیلی جدی بایستی رقابت کنند.
روند تأثیرگذاری آقای دکتر نوبخت و کمپین انتخاباتی ایشان در بخشها، روستاها و نقاط مختلف شهرهای رشت و خمام روز به روز رو به افزایش است.
استراتژی  رعایت اخلاق انسانی ،مدارا و بالا بردن آستانه ی تحمل توسط افراد کمپین انتخاباتی آقای دکتر نوبخت و  همچنین احترام به تمام رقبا در عین رقابت سالم ، باعث گردیده است تا میزان جامعه پذیری از کاندیداتوری ایشان در میان مردم روندی صعودی داشته باشد.
کمپین انتخاباتی آقای دکتر نوبخت، در عین گستردگی حوزه های فعالیت ، از جمله ستادها و کمپین های انتخاباتی، نادر است که کمترین هزینه ها در آن می شود و همین موضوع یکی از نشانه‌های وجود سلامت و صداقت و پاکدستی و حضور در انتخابات به عنوان نامزد صرفاً برای کمک به بهبود وضعیت کشور و بهبود وضعیت زندگی روستاوندان و شهروندان رشتی و خمامی می باشد.

در سال‌های اخیر در ارتباط با انتخابات و تبلیغات انتخاباتی همیشه مطالبات ، کمبودها و چالش‌های منطقه ای بر چالش‌های ملی از نظر رأی دهندگان بنا به هزاران دلیل در ارجحیت قرار گرفته است که هم محسناتی دارد و هم معایبی ،که بایستی به این موضوع هم توسط مردم دقت لازم صورت گیرد تا هم نماینده به امور ملی عنایت داشته باشد و  هم شهرستان های رشت و خمام و مطالبات بحق مردم در اقصی نقاط این شهرستان مد نظر جدی قرار گیرد تا مشکلات به حداقل برسد و یا در روند کاهش قرار گیرد.
بحث بعدی محدود کردن آقای دکتر نوبخت در محدوده ی خاص است. این درحالی است که شهرستان های رشت و خمام با بخش ها و مناطق دیگر روستایی و شهری وجود دارند که اتفاقاً جناب آقای دکتر نوبخت در آنها از ظرفیت های رأی  خوبی برخوردار است .
پس بایستی با ابراز علاقه به جناب آقای دکتر نوبخت در شهر یا بخش خاصی،طوری تداعی نشود که مردم در شهرها و بخش های دیگر نسبت به ایشان بی تفاوت هستند.
دکتر نوبخت، خوشبختانه در تمام مناطق شهری و روستایی شهرستان های رشت و خمام ،دارای پایگاه های رأی قابل توجهی می باشد و همین موضوع باعث شده است تا  وی به  رقیبی خیلی  جدی  برای دیگر نامزد های محترم  تبدیل شود که آرای واقعی رشتوندان و خمامیان فهیم را در تمام حوزه‌ها خواهد داشت.
همچنین نکته ی اساسی در ارتباط با دکتر نوبخت ،این است که ایشان مردم شهرستان های رشت و خمام را بدون تبعیض و برتری جویی حوزه ای بر حوزه ی دیگر می پسندد و این از مولفه های خوب شخصیتی ایشان می باشد.
ایشان خواهان توزیع امکانات زیر بنایی ،رفاهی خدماتی بطور منطقی و عادلانه برای تمام ساکنان شهرستان های رشت و خمام بر پایه نیازها و واقعیت ها و میزان  کمبود ها و سطح عقب‌ماندگی ها می باشد و همین نگاه و اعتقاد ایشان و عملکرد شان در دوره های مختلف تقنینی و مدیریت اجرایی باعث شده تا در تمام نقاط  شهرستان های رشت و خمام دارای خواستگاه و جایگاه رأی قابل توجهی در میان مردم داشته باشند که خود پتانسیل و ظرفیت بزرگی است.

عدم نگاه منطقی و عادلانه به نیازها ، عقب‌ماندگی ها و مطالبات مردم در دوره‌های گذشته

نقاط ضعفی که در برخی از دوره های نمایندگی وجود داشته ،این بود که منتخبین محترم شهرستان های رشت و خمام در مجلس کمترین تلاش را برای کمک  به برخورداری همه‌ی مردم شهرستانهای رشت و خمام از امکانات موجود داشتند و در برخی موارد شوربختانه بین مردم یعنی رأی دهندگان تبعیض قائل شدند و یا خدای نکرده برای عده‌ای خاص رانت بوجود آورده اند.
این بحث مهمی است که در اعتقادات دکتر نوبخت ،هیچ سهم و جایگاهی ندارد،
محمد باقر نوبخت ،به نگاه عادلانه در برخورداری تمامی ساکنان شهرستان های رشت و خمام از تمام امکانات اعتقاد قلبی دارد و این را هم در  زمان نمایندگی مجلس در چهار دوره و در مدیریت اجرایی کلان بخوبی اثبات کرده است.
همچنین در ارتباط با بکارگیری مدیران اجرایی در سطح ملی ،استانی و محلی ، دکتر نوبخت ، ضمن اعتقاد راسخ به موضوع تفکیک و استقلال قوای سه گانه و بویژه قوه ی مجریه ،ولی تعامل ،همفکری و هم افزایی را  برای انجام کیفی تر امور جامعه و مردم ضروری  می داند.