هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر برگزار می شود

هشتمین جشنواره بین المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر از ۲۷ بهمن الی ۱ اسفند ماه سالجاری در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، مصطفی خانعلی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر، در بهمن و اسفند سال جاری در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار می‌شود.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان افزود: این جشنواره رویدادی بین‌المللی و  فرصتی است برای رقابت آثار فاخر صنایع‌دستی که توسط اساتید صاحب سبک خلق می‌شود. 
او تصریح کرد: از آنجایی که این جشنواره با گستره جهانی طراحی و اجرا می‌شود، آثار خلاق در سطوح طراحی، تکنیک و کیفیت مواد اولیه در قالب آثار فاخر را به نمایش می‌گذارند و فضایی سالم برای رقابت و در عین حال، زیرساختی فنی و مورد تائید برای الگوسازی می‌باشد.
خانعلی نژاد افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا 10 دی ماه تصاویر با کیفیت آثار خود را با اطلاعات کامل شامل نام، تکنیک، نام و نام خانوادگی سازنده یا سازندگان، شهر، شماره تلفن ثابت وهمراه ، و نشانی دقیق پستی را در سایت جشنواره به آدرس fajr.mcth.ir ارسال نمایند.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در پایان گفت: ارزیابی و انتخاب آثار بر اساس معیارهایی مانند فاخربودن، نوآوری، طراحی، کیفیت، اصالت، تکنیک تولید، هویت و کاربرد خواهد بود و آثاری که دارای معیارهای مورد نظر باشند مفتخر به دریافت سرو سیمین جشنواره خواهند شد.
شایان ذکر است هر شرکت کننده می‌تواند با 3 اثر از جدیدترین آثار خود که در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشد، در این رویداد شرکت نماید، آثار راه یافته به جشنواره قبلی فجر، به این جشنواره راه نخواهند یافت.