پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بمناسبت هفته ملی جمعیت؛

هفته ملی جمعیت، فرصتی برای اطلاع رسانی در خصوص خطرات چالش جمعیتی و ارایه راهکارهای مناسب برای عبور از این چالش است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی، هفته ملی جمعیت را فرصتی برای اطلاع رسانی در خصوص خطرات چالش جمعیتی و ارایه راهکارهای مناسب برای عبور از این چالش، عنوان کرد.
در متن پیام آمده است:
۳۰ اردیبهشت ماه، سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران، “روز ملی جمعیت” نام گرفته است و در این راستا، هفته منتهی به این روز(۲۴ لغایت ۳۰ اریببهشت) به عنوان “هفته ملی جمعیت” در نظر گرفته شده است.
هفته ملی جمعیت، فرصتی برای اطلاع رسانی در خصوص خطرات چالش جمعیتی و ارایه راهکارهای مناسب برای عبور از این چالش است.
هفته ملی جمعیت سال ۱۴۰۲ با شعار «سهم من از جوانی ایران؟»، با محوریت های نقش رسانه، مدیران، دستگاههای دولتی، شرکتهای خصوصی ، نخبگان و سازمانهای مردم نهاد، نشان میدهد که تمامی سازمانها و دستگاههای اجرایی در تحقق قانون جوانی جمعیت نقش بسزایی ایفا می کنند.
در دهه اخیر که کشور عزیزمان ایران و از جمله استان گیلان، دچار چالش جمعیتی شده است، تمامی مسئولان و متولیان نظام بویژه نظام سلامت باید در قول و فعل در تدوین برنامه های حوزه جمعیتی و حمایت از خانواده ، پایبند و التزام داشته باشند. اجرای دقیق برنامه‌های تدوین‌شده، تعریف برنامه‌های خلاقانه و مبتکرانه، حمایت از خانواده به‌ویژه سالمندان و همچنین تشویق گروه‌های سنی مولد به فرزند آوری، نمونه‌ای از این برنامه‌ها است.
با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد اجرای برنامه‌های حوزه جمعیتی در نظام سلامت تعریف شده است، انتظار می رود مابقی برنامه‌ها نیز با همت و تلاش دیگر دستگاه‌ها و نهاد ها محقق شود.
در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز پس از تشکیل “قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده”، با تلاش تمامی واحدهای مرتبط،  اقدامات خوبی در جهت تدوین برنامه ها، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه صورت گرفته که جای تقدیر دارد.
اینجانب ضمن گرامیداشت هفته جوانی جمعیت و حمایت از خانواده از تمامی فعالان و تلاشگران حوزه جمعیتی استان بویژه اعضای قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در تحقق قانون جوانی جمعیت در استان می کوشند، قدردانی می نمایم.
 امید است با تلاش و کوشش همه مسوولان و دست اندکاران حوزه جمعیتی و رفع موانع موجود، شاهد ایرانی جوان و با نشاط باشیم.
دکتر محمدتقی آشوبی
سرپرست دانشگاه