نماینده پیشین مجلس:

هم چوب را خورده‌ایم و هم پیاز را !

حشمت فلاحت پیشه نماینده پیشین مجلس سیمای دلواپسان در ماجرای تصویب FATF را تشریح کرد. وی گفت: شخص آقای رئیسی در جلسات مجمع مخالفت‌های بسیار تندی با لوایح FATF داشتند! اگر این خبر درست باشد که رئیس‌جمهور قبل از سفر به نیویورک از رهبر انقلاب خواسته‌اند که موضوع FATF در مجمع دوباره بررسی شود، باید […]

حشمت فلاحت پیشه نماینده پیشین مجلس سیمای دلواپسان در ماجرای تصویب FATF را تشریح کرد. وی گفت:

شخص آقای رئیسی در جلسات مجمع مخالفت‌های بسیار تندی با لوایح FATF داشتند!

اگر این خبر درست باشد که رئیس‌جمهور قبل از سفر به نیویورک از رهبر انقلاب خواسته‌اند که موضوع FATF در مجمع دوباره بررسی شود، باید به حال منافع ملی کشور گریست. چون شخص آقای رئیسی از جمله افرادی بودند که در جلسات مجمع مخالفت‌های بسیار تندی با لوایح FATF داشتند. یکی از چهره‌هایی که شدیدترین مخالفت‌ها را در خصوص FATF داشتند، شخص آقای رئیسی بودند که در آن زمان به‌عنوان رئیس قوه قضاییه و عضو مجمع تشخیص در جلسات شرکت می‌کردند.

آسیب‌های جدی به منافع کشور و فردفرد ایرانیان وارد شد

این چرخش ناگهانی نشان می‌دهد که در کشور مکانیسم‌هایی برای جلوگیری از واردآمدن آسیب‌های جناحی نسبت به منافع ملی تعبیه نشده است. طی سال‌هایی که ایران در فهرست سیاه FATF قرار گرفته، آسیب‌های جدی به منافع کشور و فردفرد ایرانیان واردآمده است. عملاً مبادلات بین‌المللی، جایگزین مبادلات بانکی شفاف شده‌اند. دلال‌ها سود و سرمایه خودشان را از هر نوع مبادلات بانکی ایران برده‌اند. چه‌بسا بسیاری از این دلالان کاسبان تحریم هستند که هرچند شعارهایی در راستای ارزش‌های ظاهری کشور سر می‌دهند؛ اما در باطن برخلاف منافع ملی کشور عمل می‌کنند.

عدم احیای برجام متأثر از تلاش‌های کاسبان تحریم است

پیوستن به  FATF، عدم احیای برجام و بخش عمده تنش‌هایی که با کشورهای مختلف از جمله امریکا وجود دارد، متأثر از تلاش‌های کاسبان تحریم است. به نظر من اتفاقی که در این مدت افتاده نشان‌دهنده آن است که دولت سیزدهم هم متوجه این مشکلات برای کشور شده و چون مسئول وضعیت اقتصادی کشور است خواستار تغییر رویه کشور با احیای برجام و پیوستن به FATF شده‌اند.

رئیسی یک گزارش روشن از میزان هزینه‌ها و خساراتی عدم پیوستن به FATF ارائه دهند

به‌عنوان یک شهروند ایرانی از دولت آقای رئیسی می‌خواهم یک گزارش روشن از میزان هزینه‌ها و خساراتی ارائه دهند که جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر قرارداشتن در لیست سیاه FATF متحمل شده‌اند.

هم چوب را خورده‌ایم و هم پیاز را !

برخی از مسئولان اقتصادی دولت امروز رسماً اعلام کرده‌اند به‌آرامی در حال اجرای دستورالعمل‌های FATF هستند. به عبارتی کشور هم هزینه‌های هنگفت دلالی را پرداخت کرده و هم اینکه امروز در حال اجرای FATF است. هم چوب را خورده‌ایم و هم پیاز را.