دستاورد سفر مرتضوی به گیلان؛

وزیر کار آمد، «کلنگ» زد و رفت!

صولت مرتضوی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی به مانند دیگر وزیران دولت سیزدهم در آخر هفته به گیلان سفر کرد. کلنگ زنی  احداث ساختمان ۲ هزار متری تامین اجتماعی شهرستان صومعه سرا مهمترین اقدام وزیر در این سفر بود. البته بازدید از از شرکت کشت و صنعت و دامپروری صنایع شیر ایران(پگاه) هم دیگر برنامه آقای […]

صولت مرتضوی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی به مانند دیگر وزیران دولت سیزدهم در آخر هفته به گیلان سفر کرد. کلنگ زنی  احداث ساختمان ۲ هزار متری تامین اجتماعی شهرستان صومعه سرا مهمترین اقدام وزیر در این سفر بود.

البته بازدید از از شرکت کشت و صنعت و دامپروری صنایع شیر ایران(پگاه) هم دیگر برنامه آقای وزیر بود. کمی هم آقای مرتضوی از اشتغال آفرینی دولت سیزدهم  تقدیر کرد. مدعی شد کمترین رشد بیکاری در این دولت وجود دارد و  تولید و اشتغال ۱۰ درصد رشد داشته است.

این دولت مدعی است که بیشترین کار  برای اشتغال ایجاد شده است، اما تنها دستاورد وزیرش در یک سفر رسمی کلنگ زنی ساختمان تامین اجتماعی است. تازه آن هم ساختمانی که خود وزیر می‌گوید مشکلات تصرف و تملک بخشی از اراضی محل احداث مانع ساختش است! به واقع اگر این دولت معتقد است که بیشترین تولید و اشتغال را ایجاد  کرده است، چرا هیچگاه برای مردم و رسانه دیده نمی‌شود. قبلا هرگاه وزیران می آمدند  چندین واحد تولیدی افتتاح می‌شد و  صحبت اشتغال واقعی تر به نظر می‌رسید و البته اینقدر ادعا هم نبود. حالا وزیر این همه راه آمده تا تنها کلنگ یک ساختمان را بزنند که حالا کی افتتاح شود الله اعلم!

قبلا کلنگ زنی کسرشان وزیر بود و می گفتند ما باید برای بریدن روبان حاضر باشیم. حالا در سال پایانی مجلس، نماینده صومعه سرا وزیر را به این شهرستان آورده که چه بگوید! دیگر گذشت آن دوران که آوردن وزیر به شهرستان به نوعی کلاس محسوب می‌شد. بدون شک مردم صومعه سرا امروز متوجه می‌شوند که کلنگ زنی وزیر در سال پایانی به معنای چه کاری است!