سلسله اقدامات حرفه ای شرکت برق منطقه ای گیلان ، در تقویت جریان انرژی برق در گیلان بسیار اثرگذار است

پروژه ی بزرگ و ملی ۲۳۰ کیلوولت غرب رشت ،یکی از زیر ساخت های مهم صنعت برق می باشد/ مدیریت مصرف بهینه ی انرژی برق بایستی به فرهنگ عمومی و نهادینه تبدیل شود تا از هدر رفت منابع ملی جلوگیری گردد

اختصاصی __شرکت برق منطقه ای گیلان در دوره ی جدید مدیریتی که در اوج اپیدمی کرونا در گیلان آغاز شده است در همان دوران و پس از آن بخوبی توانسته است با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و ضروری با توجه به وظیفه ی ذاتی تولید انرژی پاک برق هم در نیروگاه های برق آبی […]

اختصاصی __شرکت برق منطقه ای گیلان در دوره ی جدید مدیریتی که در اوج اپیدمی کرونا در گیلان آغاز شده است در همان دوران و پس از آن بخوبی توانسته است با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و ضروری با توجه به وظیفه ی ذاتی تولید انرژی پاک برق هم در نیروگاه های برق آبی و هم در نیروگاه های حرارتی و هم با بهره گیری از نیروی باد و سایر صورت های تولید انرژی برق لازم برای استان گیلان و شبکه ی سراسری برق کشور بخوبی به انجام رسانده است و همچنان مدیریت و کارکنان این شرکت در انجام وظیفه حرفه ای خود کوشا و آماده می باشند.
در سالهای اخیر این شرکت با توجه به منابع اختصاص یافته به بهترین شکل ممکن توانسته است در پایداری و استمرار انرژی برق در حدود وظایف و اختیارات خود موفق عمل نماید و در صورت تخصیص اعتبارات لازم ،می توان ادعا کرد که مشکلات در حوزه ی تولید انرژی برق توسط شرکت برق منطقه ای گیلان به پایان خواهد رسید.

هم اکنون با توجه به اقدامات مدیریتی و تلاش کارکنان زحمتکش شرکت برق منطقه ای گیلان در ایجاد زیرساخت های لازم مشکلات برخورداری مردم از انرژی برق به حداقل رسیده است که ضرورت دارد با مصرف بهینه انرژی برق توسط تمامی مشترکین خانگی و صنعتی ،ارایه خدمات پایدارتر خواهد شد.
صد البته مکان دارد به علت فرسودگی شبکه های توزیع برق مشکلاتی وجود داشته باشد که با توجه به تعریف سازمانی و جدایی بخش توزیع عمومی برق که توسط شرکت های توزیع نیروی برق در سراسر کشور انجام می گیرد و بخش توزیع بایستی برای روزآمد کردن شبکه ی توزیع خانگی و صنعتی اقدامات مدیریتی و فنی و حرفه ای خود را به انجام برساند.

پروژه ی ملی پست ۲۳۰ کیلوولت غرب رشت

پروژه ی ملی و زیر بنایی پست ۲۳۰ کیلو ولت غرب رشت از نظر ظرفیت سازی و میزان سرمایه گذاری از بزرگترین پست های انتقال استان گیلان و از مهمترین پروژه های شرکت برق منطقه ای گیلان ، که با تکنولوژی و فناوری روز دنیا در حال احداث می باشد.
به علت استفاده از تکنولوژی gis در این پست ،مقدار زمین مورد نیاز پروژه از حدود ۴۵ هزار متر مربع به یک سوم کاهش یافت که این موضوع با توجه به اهمیت بالای زمین در استان و گران بودن آن همچنین در راستای حفظ منابع طبیعی و زمین های شالیزاری بسیار حائز اهمیت است.
عملیات اجرایی پروژه ی پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت غرب رشت در سال ۱۳۹۸ شروع و تاکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد لذا پیش بینی می‌شود این پروژه در نیمه‌ی دوم سال جاری به بهره‌برداری برسد.
این پروژه با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه انتقال شهر رشت به بهره‌برداری می‌رسد و در آینده پست های فوق توزیع گلسار ،شهید قلی پور ،شهید طالقانی ،سلیمانداراب،پست های آتی الاحداث رشتیان و نقره دشت ،کیشستان و صومعه سرای ۳ از این پست تغذیه خواهند شد.
این پست علاوه بر شهر رشت در افزایش ضریب اطمینان بهره برداری از شبکه ی فوق توزیع شهر های فومن،صومعه سرا و انزلی نیز نقش بسیار مهم و موثری خواهد داشت.
با بهره برداری از این طرح برای ۸۰ نفر بصورت موقت و برای ۱۲ نفر بصورت دائم اشتغال ایجاد خواهد شد.
در این پروژه از دو ترانس هر کدام با ظرفیت ۲۰۰ مگا آمپر در مجموع ۴۰۰ مگا آمپر استفاده خواهد شد.
شایان گفتن است ،میزان سرمایه گذاری در این پروژه حدود ۴۳۸ میلیارد تومان و ارزش روز پروژه بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان می باشد.