استاندار گیلان اعلام کرد؛

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر | کارخانه کشتی‌سازی در بندرانزلی احداث می‌شود

اسدلله عباسی ظهر امروز (شنبه) در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه بنده به نخبگان گیلانی افتخار کرده و همواره حامی آنان در حوزه‌های مختلف بودم و با بیان اینکه مردم رسانه را جزئی از بدنه جامعه می‌دانند، افزود: نقش و رسالت رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست، لذا آن […]

اسدلله عباسی ظهر امروز (شنبه) در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه بنده به نخبگان گیلانی افتخار کرده و همواره حامی آنان در حوزه‌های مختلف بودم و با بیان اینکه مردم رسانه را جزئی از بدنه جامعه می‌دانند، افزود: نقش و رسالت رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست، لذا آن چیزی که مردم امروز می‌پذیرند انتقال خبرهای موثق از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی است زیرا اگر قلم اصحاب رسانه بر اساس تعهد و صداقت باشد مردم آن خبر را به طور یقین باور می‌کنند.

استاندار گیلان با تکلیف به دستگاه‌های اجرایی در خصوص افزایش ارتباط با اصحاب رسانه در برهه‌های مختلف و قدردانی از تلاش همه رسانه‌ها در نقد منصفانه عملکرد مسئولین، گفت: در برخی از حوزه‌ها عملکرد دولت توسط روابط عمومی‌ها به اصحاب رسانه انعکاس داده نشده و دشمن از این نقطه ضعف در حال استفاده است از این به تمامی روابط عمومی‌ها تکلیف می‌کنم که ارتباط خود با اصحاب رسانه را بیشتر کنند.

عباسی یکی از سیاست‌های استکبار برای تزریق موج نا امیدی در کشور را ایجاد شبهات در عرصه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به ابهامات در عرصه‌های مختلف پاسخ داده و با تولید محتوا شبهات را برطرف کنند و این امر تنها با ارتباط دو سویه میان روابط عمومی و اصحاب رسانه امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه بنده چه به عنوان نمایندگی مجلس و مدیریت در دستگاه‌های اجرایی همواره ارتباط با اصحاب رسانه و خبرنگاران را حفظ کرده‌ام، گفت: معتقدم بدون پیوست رسانه‌ای هیچ موفقیتی در امور اجرایی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی حاصل نمی‌شود و بنده بر همین اساس همواره سعی کردم ارتباط خود با اصحاب رسانه را حفظ کنم.

استاندار گیلان صداقت در انتشار اخبار را یکی از ویژگی‌های رسانه در تراز جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: اگر ضعفی در امور اجرایی وجود دارد باید رسانه‌ها آن را مطرح کرده و در کنار آن نقاط قوت و راه‌حل برای برطرف شدن مشکلات را بیان کنند و این یک اصول حرفه‌ای در خبرنگاری است.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای منویات مقام معظم رهبری تاکنون اقدامات بسیار خوبی را در عرصه‌های گوناگون انجام داده است، گفت: رئیس محترم جمهور در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی، قانون اساسی و برنامه توسعه در حال حرکت بوده و مجلس شورای اسلامی نیز بر عملکرد دولت نظارت دارد و دولت همواره در حل انواع مشکلات نگاهش به مردم به عنوان ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

*کاهش نرخ بیکاری در گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در گیلان به نسبت میانگین کشوری افزود: نرخ بیکاری در گیلان ۶.۲ دهم درصد نست به کشور ۷.۶ دهم درصد است که این امر نشان دهنده کاهش ۲.۵ دهم درصدی نرخ بیکاری در گیلان به نسبت کشور است.

استاندار گیلان نرخ مشارکت اقتصادی گیلان را به نسبت کشور بسیار خوب دانست و بیان کرد: بر اساس آمار نرخ مشارکت اقتصادی ۴۴‌.۵ نیم در گیلان و در کشور ۴۴.۱ است.

عباسی با اشاره به تصویب ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری در گیلان افزود: در سال جاری ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری در گیلان با اعتبار ۹۴ همت به تصویب رسیده است.

وی با ابراز خرسندی از تعهد ۱۰۳ درصدی ایجاد اشتغال در گیلان بیان کرد:تعهد اشتغال در گیلان ۳۲ هزار نفر بوده است که بر اساس آمار در این استان ۱۰۳ درصد تعهد اشتغال داشتیم که بسیار امید بخش است.

*کارخانه کشتی‌سازی در گیلان احداث می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به در اختیار قرار دادن پنج و نیم هکتار اراضی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشتی‌سازی در گیلان گفت: در سفر هیئت اقتصادی گیلان به کشور روسیه مقرر شد در بندر انزلی یک شرکت کشتی‌سازی با سرمایه‌ اولیه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سرمایه نهایی پنج هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

عباسی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم ارتباط و اعتماد با اصحاب رسانه است، گفت: تنها راه مقابله با سیاست خصمانه دشمن بهره‌مندی از ظرفیت اصحاب رسانه می‌باشد زیرا حق مردم دانستن حقایق است.

وی با تاکید بر برنامه دشمن برای ایجاد موج نا امیدی در کشور از طریق مختلف بیان کرد: استکبار همواره سعی دارد فضای کشور را نا امنی جلوه دهند ولی اصحاب رسانه همیشه در کنار مردم بوده و با انتقال درست اخبار برنامه‌های دشمن را خنثی کردند.

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص ۴۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست محترم جمهور به گیلان در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت، گفت: تا پایان سال یا نهایتا بعد از تعطیلات بخشی از این مبلغ را در اختیار پیمانکار این پروژه قرار دهد تا روند تکمیل فاضلاب مسکن مهر رشت تسریع باید.