چارلی چاپلین ، انسانی برتر از سیاست

۲۵ دسامبر سالروز درگذشت یکی از محبوب‌ترین ، مؤلف ترین ، حرفه ای ترین و نوعدوست ترین بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان تاریخ سینما و بزرگ کمدین جهان، سِر چارلز اسپنسر چاپلین جونیور ملقب به چارلی چاپلین در سال ۱۹۷۷ در کشور سوئیس است.چارلی چاپلین ، در سال ۱۸۸۹ در شهر لندن انگلستان به‌دنیا آمد […]

۲۵ دسامبر سالروز درگذشت یکی از محبوب‌ترین ، مؤلف ترین ، حرفه ای ترین و نوعدوست ترین بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان تاریخ سینما و بزرگ کمدین جهان، سِر چارلز اسپنسر چاپلین جونیور ملقب به چارلی چاپلین در سال ۱۹۷۷ در کشور سوئیس است.
چارلی چاپلین ، در سال ۱۸۸۹ در شهر لندن انگلستان به‌دنیا آمد و دوران کودکی سخت و توام با فقری را گذراند.
او از کودکی نمایش اجرا می‌کرد تا اینکه در ۱۹ سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و با ادامه ی فعالیت در حوزه ی نمایش و هنر هفتم و با خلق شخصیت ولگرد کوچولو بسیار زود به شهرت رسید به‌نحوی که سال ۱۹۱۸ و در ۲۹ سالگی او یکی از شخصیت‌های مشهور جهان شد.

چارلی چاپلین که نویسندگی، کارگردانی، تهیه‌کنندگی و بازیگری بسیاری از فیلم‌هایش را خود انجام می‌داد و در فیلم هایش نظام ظالم و تبعیض آلود سرمایه داری آمریکا را مورد حمله و نقد قرار می داد ، توسط تندروهای آمریکا مورد غضب قرار گرفت و در سال ۱۹۵۳ و در پی ماجرای مک کارتی و به اتهام عضویت در حزب کمونیست آمریکا از آمریکا اخراج شد و به کشور سوئیس رفت و سرانجام در ۸۸ سالگی در همان کشور درگذشت.

صاحب نظران و منتقدان مؤلف و صاحب سبک سینما و هنر هفتم معتقدند ، آنسان با فهم اجتماعی بالا و نوعدوست ،وقتی فیلمی از چارلی چاپلین می‌بینی، با یک چشم می‌خندند و با چشم دیگر گریه می کنند.

چاپلين طناز، روز مرگ و عزیمت ابدی خود را هم نیک انتخاب کرد و میان شادی کریسمس و خنده‌ و خوشحالی مردم و کودکان جهان، درگذشت.

یاد و خاطره اش جاودانه باد