۳۸پرواز فوق العاده نوروزی از فرودگاه گیلان برقرار شد

مدیرکل فرودگاه گیلان از برقراری ۳۸ سورتی پرواز فوق‌العاده در نوروز ۱۴۰۲ در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد.

سید محسن میرحسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروازهای یاد شده به مقاصد مشهد، اهواز، شیراز و کیش انجام می شود و تا پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ برقرار است.
مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: با احتساب پروازهای نوروزی ۱۱۴ سورتی پرواز در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام می شود.
میرحسینی افزود: تلاش شده است میزبانی از مسافران نوروزی همراه با اجرای آئین های جشن نوروز چون گستردن سفره هفت سین و گل آرایی اماکن فرودگاهی انجام شودو مقدمات آن فراهم شده است.
فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت از لحاظ دسترسی شهری بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های کشور است و با هفت پله صعود از لحاظ تعداد پرواز در ارزیابی فرودگاه‌ها از رتبه ۱۸ به ۱۱ ارتقا یافته است.
این فرودگاه با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده است؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد و از لحاظ
دسترسی شهری بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران به شمار می‌آید.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز در حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در شهر گردشگرپذیر رشت است که در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد. ارتفاع آن ۴۰ پا پایین‌تر از آب‌های آزاد است.