واکنش آمریکا: تصاویر وحشتناک هستند؛ اوکراین نقشی ندارد

۴۰ کشته و ۱۰۰ زخمی بر اثر حمله تروریستی در مسکو+ جزئیات

«جان کربی» عضو شورای امنیت ملی آمریکا و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی این شورا عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن، با قربانیان حمله تروریستی آشکار در مسکو ابراز همدردی کرد و گفت: «تصاویر وحشتناک هستند و تماشای آن سخت است. ما با قربانیان این تیراندازی وحشتناک ابراز همدردی می‌کنیم.»

به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه از کشته‌شدن ۴۰ نفر و زخمی‌شدن بیش از ۱۰۰ نفر دیگر بر اثر تیراندازی و انفجار در مسکو خبر داد.

امروز (جمعه) سه فرد مسلح پس از تیراندازی به سمت حاضران در کنسرت، نارنجک و بمب آتش‌زا پرتاب و باعث آتش‌سوزی در محل کنسرت شدند.

افراد مسلح با لباس شبه نظامی (حداقل سه نفر) به طبقه همکف تالار کروکس مسکو حمله کردند و با سلاح‌های خودکار تیراندازی کردند.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که در این حادثه، ۴۰ نفر کشته‌شده و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای SOBR و گارد ملی روسیه در محل وقوع حادثه حضور پیدا کردند.

رسانه‌ها می‌گویند سقف تالار کروکس در حال فرو ریختن است.

وزارت خارجه پاکستان «حمله شنیع» در مسکو را محکوم و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

واکنش آمریکا به حمله تروریستی در مسکو: تصاویر وحشتناک هستند؛ اوکراین نقشی ندارد

ایرنا نوشت: «جان کربی» عضو شورای امنیت ملی آمریکا و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی این شورا عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن، با قربانیان حمله تروریستی آشکار در مسکو ابراز همدردی کرد و گفت: «تصاویر وحشتناک هستند و تماشای آن سخت است. ما با قربانیان این تیراندازی وحشتناک ابراز همدردی می‌کنیم.»

کربی در عین حال گفت که نمی‌توان در مورد جزئیات آن صحبت کرد، چون وقایع درحال اتفاق افتادن هستند.

این سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما اوکراین را تشویق به حمله به داخل خاک روسیه نمی‌کنیم یا این کشور را قادر به این اقدام نمی‌سازیم. در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر دست داشتن اوکراین یا اوکراینی‌ها در این تیراندازی وجود ندارد.»