مهندس مهدی زاده ،مدیرعامل توزیع برق گیلان :

سال گذشته با همراهی مردم ،رسانه های گروهی ، صنایع و دستگاههای دولتی و عمومی سال موفقی داشتیم/مدیریت مصرف بهینه ی انرژی برق ،بهترین راهکار است/مهندس مهدی زاده ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ، مدیری متواضع ،پاسخگو و کاربلد

اختصاصی اشاره در نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه مورخ ۱۰/۳/۱۴۰۲_ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اهالی مطبوعات و رسانه های گروهی استان گیلان رمانی که ایشان با انتقاد مسئول و سردبیر نشریات گیلان بهتر و دنیای خبر و پایگاه خبری و تحلیلی گیلان بهتر نوین مواجه شد نه تنها از پاسخگویی فرار […]

اختصاصی اشاره در نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه مورخ ۱۰/۳/۱۴۰۲_ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اهالی مطبوعات و رسانه های گروهی استان گیلان رمانی که ایشان با انتقاد مسئول و سردبیر نشریات گیلان بهتر و دنیای خبر و پایگاه خبری و تحلیلی گیلان بهتر نوین مواجه شد نه تنها از پاسخگویی فرار نکرد بلکه با متانت و صبوری و احترام خاص و روی گشاده رفتار کرد و عملاً نشان داد که مدیری متواضع ،پاسخگو و در عین حال بر فرآیند های قانونی و حرفه ای محل خدمت خود یعنی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اشراف کامل دارد.

مهندس مهدی زاده ، با حوصله انتقاد های مطرح شده را شنید و کوچکترین عکس العمل غیر معمول به خرج نداد و با گشاده‌رویی قول پیگیری ایرادات مطرح شده را داد.
مهندس مهدی زاده ، نشان داد که مدیری توانمند،،پاسخگو است.

مهندس مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و قدردانی از زحمات بی شائبه ی مطبوعات و رسانه های گروهی در ارتباط با تجربه موفق سال گذشته در گذر از اوج مصرف انرژی برق در فصل تابستان گفت: سال گذشته تجربه بسیار موفقی داشتیم و توانستیم با همراهی شما عزیزان مطبوعاتی و رسانه های گروهی فصل گرما را با موفق ترین شکل بگذرانیم و امسال هم در نظر داریم با استفاده از تمام ظرفیت های موجود اعم از همکاری و همراهی شما عزیزان و سایر دستگاه های مختلف دولتی ، عمومی و خصوصی آن تجربه شیرین را با کیفیتی بهتر تکرار کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد:
سال ۱۴۰۱ دستاورد عظیم صنعت برق گیلان به نمایش گذاشته شد بود که با برنامه ریزی دقیق و تعامل و همگرایی مردم و مسئولان و رسانه های گروهی بدست آمد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در ادامه خبرنگاران را عوامل مهم فرهنگ ساز مدیریت مصرف برق دانست و اظهار داشت: موفقیت مدیریت مصرف برق در سال گذشته حاصل همراهی و مشارکت مردم، تلاش نیروهای درون سازمانی و اطلاع رسانی به موقع اصحاب رسانه بوده است.
به گفته ی وی نگاه همگرایانه با حس تعلق خاطر بین دستگاهها ی مختلف دولتی،عمومی و خصوصی، توجه مردم به هشدارها و توصیه‌ها و همچنین فرهنگ سازی رسانه‌ای در سال گذشته منجر به کاهش خاموشی‌ها شد.
مهندس مهدی زاده، با بیان اینکه مردم هوشمندانه در مصرف برق رفتار کردند، افزود: نگاه و رفتار هوشمندانه مردم در مدیریت مصرف برق در آمارها خودش را نشان داده و کاهش قابل توجه خاموشی را به همراه داشت.
مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به پرداخت ۵۴ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف در استان اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار گیلانی خوش مصرف مشمول دریافت این پاداش شدند.
مهدی زاده افزود: حدود ۱۹ میلیارد تومان در حوزه صنایع و واحدهای تولیدی در راستای مدیریت مصرف برق به مشترکین صنعتی پرداخت شد.
وی از افزایش ۵۰ درصدی رشد مصرف به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به افزایش دما و گرمی هوا در روزهای اخیر، مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه ناترازی برق با مدیریت مصرف جبران می‌شود، گفت: رعایت الگوی مدیریت مصرف برق باید در اولویت اصلی مردم قرار گیرد تا در سال جاری شاهد خاموشی‌ها نباشیم.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ برابری پاداش رعایت الگوی مصرف برای مشترکین در سالجاری اظهار داشت: از تمام ظرفیت های موجود برای ترغیب و تشویق مشترکان برای همراهی در مدیریت مصرف برق و دریافت پاداش استفاده خواهد شد.
مهدی زاده با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند برای پرمصرف‌ها، اضافه کرد:
کنتورهای هوشمند قابلیت کنترل پذیری از راه دور را داشته و مصرف مشترک را مدیریت می‌کنند.
وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف از سوی مردم، افزود: گذر از تابستان داغ با مدیریت مصرف محقق می‌شود.
وی همچنین دیگر اقدامات مثبت و تاثیرگذار سال گذشته برای مدیریت مصرف از جمله صدور اخطار و قطع برق دستگاه های اجرایی پرمصرف، همکاری با مشترکین کشاورزی در ساعات پیک را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در سالجاری نیز این مشوق ها برای مشترکین کشاورزی پابرجاست و ادارات دولتی نیز ملزم به کاهش مصرف برق خود به میزان ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ در ساعات اداری و ۶۰ درصد درساعات غیراداری هستند و در این زمینه همانند سال گذشته کارگروه پایش مصرف انرژی با کمک کارشناسان توزیع برق و بازرسان استانداری گیلان تشکیل خواهد شد.