رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

کاهش رشد منفی موالید سالیانه در گیلان

نشست صمیمی کارکنان و مسوولان حراست دارای حداقل سه فرزند دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس  دیدار و گفت و گو کردند. دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست از قرارگرفتن در جمع خانواده‌های باشکوه ابراز خرسندی کرد و گفت: خانواده […]

نشست صمیمی کارکنان و مسوولان حراست دارای حداقل سه فرزند دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس  دیدار و گفت و گو کردند.

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست از قرارگرفتن در جمع خانواده‌های باشکوه ابراز خرسندی کرد و گفت: خانواده به ویژه خانواده‌های باشکوه بهترین و مطمئن ترین نهاد اجتماعی در رشد فردی و اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه میزان زاد و ولد در گیلان سالانه رو به کاهش بود، افزود: رشد منفی بالای ۱۰ درصدی کاهش موالید در گیلان طی دو سال پیش نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از شیب تند کاهش زاد و ولد در استان کاسته شده اما همچنان اقدامات ترویجی، فرهنگی و حمایتی در این حوزه لازم و ضروری است.

دکتر آشوبی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای ترویج فرهنگ فرزندآوری از هر ابزاری استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: این مسئله علیرغم حائز اهمیت بودن در نظام سلامت و آینده کشور و گیلان متاسفانه توسط عده‌ای معدود و غافل، به سخره گرفته می شود.

وی با اذعان به اینکه سالانه بالغ بر ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر در گیلان متولد می‌شوند و پیش بینی می‌شود شمار زاد و ولد در گیلان رو به افزایش باشد، تصریح کرد: زمانی سیر زاد آوری در استان گیلان صعودی خواهد شد که زادآوری در استان گیلان حداقل به مرز ۳۲ هزار تولد در سال برسد.

گفتنی است؛ در این نشست خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند دغدغه‌ها، تجربیات و راهکاری‌های حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را تبیین و تشریح کردند.