آیا به قربانیان مرکز ترک اعتیاد لنگرود داروهای آرام بخش و خواب آور می دادند!؟

روزنامه هفت صبح به نقل یکی از شاهدان اعلام کرد مسئولان کمپ لنگرود در ساعات پایانی شب داروهای آرام بخش و خواب آور به مراحعین بستری شده داده و در محل را قفل کرده و سپس به خانه‌هایشان می‌رفتند تا کسی نتواند بدون هماهنگی با آنها از کمپ خارج شود.به همین خاطر وقتی آتش سوزی […]

روزنامه هفت صبح به نقل یکی از شاهدان اعلام کرد مسئولان کمپ لنگرود در ساعات پایانی شب داروهای آرام بخش و خواب آور به مراحعین بستری شده داده و در محل را قفل کرده و سپس به خانه‌هایشان می‌رفتند تا کسی نتواند بدون هماهنگی با آنها از کمپ خارج شود.به همین خاطر وقتی آتش سوزی رخ داد همه تا رسیدن امداد حبس شده بودند.

در این گزارش آمده است: به گفته اهالی روستاهای اطراف از چند وقت قبل فرسودگی بنا از سوی آموزش و پرورش تایید و دستور تخلیه مدرسه صادر شد. یکی از اهالی روستای مریدان که در نزدیکی این روستا رستوران دارد در مورد این بنا به خبرنگار هفت صبح میگوید در منطقه محل زندگی ما مدارس زیادی وجود دارد که به دلیل نا ایمن بودن از مدتها قبل دستور تخلیهشان صادر شده است. محل کمپ ترک اعتیاد هم یکی از این مدارس بود. به نظر می رسد که مسئولان کمپ قبلا اقدام به تهیه مجوز راه اندازی کمپ کرده بودند و بعدا برای تامین محل کمپ سراغ این ساختمان رفته و آن را از آموزش و پرورش اجاره کردند. اما به فرسودگی و خطرات احتمالی آن توجهی نشده بود. ساختمان کمپ در مسیر تردد من قرار داشت و خیلی وقت ها از جلوی آن عبور می کردم همیشه هم به نظرم ناایمن می آمد. به دلیل اینکه چند سال قبل یکی از همین مدارس فرسوده را اجاره کردم تا در آن هیات برپا کنم اما مدتی بعد از اجاره کردن آن مدرسه به این نتیجه رسیدم که جمع کردن تعداد زیاد افراد در آنجا کار خطرناکی است و خطر آتش سوزی یا حتى تخریب آن مدرسه را تهدید می کرد برای همین با خودم فکر میکردم که این مدرسه هم یکی مثل همان قبلی است و باید در مورد استفاده از آن تحقیق و بررسی دقیق تری صورت میگرفت.

فرضیه اولیه علت آتش سوزی
کارشناسان آتش نشانی در اولین فرضیه خود بعد از اطفای حریق سرایت آتش بخاری به پرده کنار آن را علت بروز آتش سوزی اعلام کردند. صاحب رستوران در ادامه گفت و گو با ما ضمن اشاره به فرضیه احتمالی اعلام شده از سوی کارشناسان آتش نشانی در مورد علت وقوع آتش سوزی گفت: «آتش سوزی به دلیل سرایت آتش ،بخاری از جمله همان موارد ناایمن است که در ساعت وقوع حادثه هم کسی در آنجا حضور نداشت که به این مورد رسیدگی کند. آنطور که ما شنیده ایم مسئولان کمپ در ساعات پایانی شب داروهای آرام بخش و خواب آور به مراجعین بستری شده داده و سپس در این محل را قفل کرده و به خانه هایشان می رفتند تا کسی نتواند بدون هماهنگی با آنها از کمپ خارج شود. برای همین وقتی آتش سوزی رخ داد همه مراجعین تا رسیدن امدادگران در آن محل حبس شده بودند.»
قربانیان چه کسانی بودند؟
حال و هوای اهالی روستاهای اطراف محل وقوع حادثه ملتهب است. تصور زنده زنده سوختن مرگبار تعداد زیادی انسان در نزدیکی محل زندگی شان برای آنها غمبار و ناراحت کننده است سخن گفتن از این آتش سوزی در کوی و برزن ،روستاها کار مردم شده است. هر کس نام یکی از افرادی را که احتمال داده اند در این آتش سوزی جان داده باشد بر زبان دارد اما بعد از ظهر جمعه ( تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز هم لیست اسامی قربانیان اعلام نشده است و خانواده هایی که یکی از بستگان آنها در کمپ بستری بوده مطمئن نیستند نام او در میان کشته شده ها باشد یا خیر. اما اعضای شورای روستا کمابیش از نام تعدادی از کشته شده ها خبر دارند.