واکنش منفی امام جمعه رستم آباد به اقدامات اخیر استانداری گیلان و وزارت کشور:

اجازه نمی دهیم سراوانی دیگر در جنوب گیلان شکل گیرد!

امام جمعه رستم آباد با بیان اینکه پسماند گیلان نیازمند مدیر انقلابی و جهادی است، گفت: مدیر جهادی حوزه پسماند می‌تواند با بازیافت و تبدیل آن به کود آلی، انقلابی در حوزه کشاورزی و پسماند ایجاد کند. مالکی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه دیدگاه غلطی در حوزه بکارگیری از ظرفیت‌های نخبگان داخلی […]

امام جمعه رستم آباد با بیان اینکه پسماند گیلان نیازمند مدیر انقلابی و جهادی است، گفت: مدیر جهادی حوزه پسماند می‌تواند با بازیافت و تبدیل آن به کود آلی، انقلابی در حوزه کشاورزی و پسماند ایجاد کند.

مالکی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه دیدگاه غلطی در حوزه بکارگیری از ظرفیت‌های نخبگان داخلی وجود دارد، اضافه کرد: به نخبگان و دانشمندان متعصب، متعهد و کارآمد داخلی کمتر بها و میدان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پسماند همانند نفت ملی می‌شود، افزود: آینده خوبی برای پسماند و بهره گیری از این طلای کثیف متصور هستیم.

امام جمعه رستم آباد با بیان اینکه مدیریت پسماند باید شهرستانی صورت گیرد، از آمادگی یک سرمایه گذار در حوزه پسماند خبر داد و گفت: یک سرمایه گذار در شهر رستم آباد چندین سال است که آمادگی کاملش را برای حل مشکل پسماند اعلام کرده اما متأسفانه هیچ گونه حمایتی از وی صورت نگرفته است.

مالکی با اشاره به شائبه انتقال زباله سراوان به جنوب گیلان، تصریح کرد: مردم شهرستان رودبار اجازه نمی‌دهند یک گرم زباله شهرستان‌های دیگر در این شهرستان دپو شود.

وی ادامه داد: بنده هم در کنار مردم خوب شهرستان رودبار اجازه نخواهیم داد یک سراوان دیگری در شهرستان رودبار شکل بگیرد.

گفتنی است استانداری گیلان با پیشنهاد وزارت کشور قصد دارد زباله های استان گیلان را به صورت موقت به لندفیل جدید در جنوب استان انتقال دهد تا به زعم خود مشکل انتقال زباله به سراوان را حل کند. امام جمعه و نماینده رودبار نیز پیش از این با چنین تصمیمی مخالفت خود را اعلام کرده بودند.