رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی مطرح کرد:

امام خمینی(ره) آزادگی و استقامت را به ملت ایران آموخت/ دانشگاهیان، اندیشه امام راحل را سرلوحه کار خود قرار دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی ضمن تسلیت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، مطرح کرد: چهاردهم خردادماه ، سالگرد ارتحال پیر فرزانه ای است که آزادگی و استقامت را به ملت ایران آموخت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی، سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی رضوان‌الله علیه را تسلیت گفت.
در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است؛
چهاردهم خردادماه سالگرد ارتحال پیر فرزانه ای است که آزادگی و استقامت را به ملت ایران آموخت و این کشور مصیبت‌زده را از چنگال استعمار جهانی نجات داد و عزت، سربلندی و افتخار را برای ایرانیان به ارمغان آورد.
امام خمینی (ره) با سلوک علمـی و عملی خود به ایرانیان قدرت نقد و جسارت در برابر جور و ستم را بخشید و با روشنگری و تبیین راه درست و نادرست و  در  مسیر امام آزادگان اباعبدالله الحسین (ع) قدم گذاشت تا رهروانش با اختیار و تعقل ، مسیر رشد و تعالی را در پیش بگیرند و قله‌های رفیع افتخار و عزت را بپیمایند.
به فرموده امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است و تا تاریخ زنده است، راه و اندیشه او زنده خواهد ماند و این یعنی بر همه آحاد جامعه و ازجمله  دانشگاهیان، واجب است تا اندیشه امام راحل را سرلوحه کار خود قرار داده و با همدلی و مشارکت، در راه پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی، آرمان‌های شهدا و شکوفایی کشور عزیزمان تلاش کنند.
ملت ایران، یادوخاطره مقتدا و امام خود را که بر دل‌ها حکومت می‌کرد، هیچ‌گاه فراموش نخواهند کرد و همواره مودت و محبت بنیانگذار جمهوری اسلامی و الگوی عملی انسانیت را در ذهن و قلب خود به یادگار خواهند داشت.
این‌جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)، سالگرد رحلت جان‌گداز ایشان و شهدای والامقام ۱۵ خرداد را تسلیت عرض نموده و طول عمر همراه با تندرستی و سلامتی برای مقام عظمای ولایت و  مردم ولایتمدار ایران اسلامی از خداوند منان آرزومندم.
 دکتر محمدتقی آشوبی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان