شکار رانتی پرندگان کمیاب عضو شورا در مناطق غرب گیلان!

طاها عبدالهی: شکار در گیلان و به ویژه تالاب‌های ساحلی یک مشکل بزرگ به شمار می‌رود. تالابهای شمال و گیلان به قتلگاه پرندگان مهاجر مبدل شده‌اند. شکار در ایران طبق قوانین به روز آخر هفته و ساعت‌های خاصی محدود شده است. اینکه این قانون چقدر مراعات می‌شود نیاز به راستی آزمایی دارد و انتظار می‌رود […]

طاها عبدالهی: شکار در گیلان و به ویژه تالاب‌های ساحلی یک مشکل بزرگ به شمار می‌رود. تالابهای شمال و گیلان به قتلگاه پرندگان مهاجر مبدل شده‌اند. شکار در ایران طبق قوانین به روز آخر هفته و ساعت‌های خاصی محدود شده است. اینکه این قانون چقدر مراعات می‌شود نیاز به راستی آزمایی دارد و انتظار می‌رود که افراد سرشناس بیشتر از همه به قانون پای‌بند باشند.

فعال محیط زیست یکی از شهرستان‌های تالش غرب گیلان از شکار در یک منطقه حفاظت شده محیط زیست خبر می‌دهد که از قضا پاسگاه سر محیط بانی و محیط بان هم دارد.

بنابر گفته های این منبع آگاه قانون شکار در روزهای آخر هفته نه تنها مراعات نمی‌شود بلکه تالاب ساحلی این منطقه حفاظت شده برای چهره های سیاسی محلی قرق شده است. آنها هر زمان بخواهند با سلاح در هر روزی که بخواهند وارد می‌شوند و به هر میزانی شکار می‌کنند.

وی از یک عضو شورای شهر در این جمع فعالان سیاسی منطقه نیز نام برده است که با لیدرهای ستاد انتخاباتی نماینده مجلس برای شکار تعداد بیشتر پرندگان کمیاب مسابقه‌ می‌گذارند.

بنابر یافته‌های حکایت گیلان، عضو شورای شهر بجای حضور در جلسات شورا و چاره اندیشی برای انتخاب شهردار این شهر ۷۰ هزار نفری، وقت خود را به شکار پرندگان و شب نشینی با دوستان می‌گذراند. وی زمانی که باید در جلسات شورا مشارکت کند بخاطر شکار خسته است و ترجیح می‌دهد تا در خانه بماند.