دو روایت متفاوت از تماس تلفنی مکرون و رئیسی؛

کاخ الیزه: به ایران هشدار دادیم | رسانه حامی دولت: مکرون گفت من را ببخشید!

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بعد از ظهر روز شنبه در تماسی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرد. دو طرف گفتگو روایت متفاوتی از این دیدار منتشر کرده اند محمد جمشیدی، معاون سیاسی رئیس جمهورایران گفته  در این گفت‌وگوی یک ساعت و نیمه آقای مکرون «تأکید کرده به‌ دنبال تعامل […]

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بعد از ظهر روز شنبه در تماسی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرد. دو طرف گفتگو روایت متفاوتی از این دیدار منتشر کرده اند

محمد جمشیدی، معاون سیاسی رئیس جمهورایران گفته  در این گفت‌وگوی یک ساعت و نیمه آقای مکرون «تأکید کرده به‌ دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است».

او گفته «دو رئیس‌جمهور در این گفت‌وگوی طولانی درباره پیشبرد روابط به‌ خصوص مذاکرات رفع تحریم و تحولات منطقه‌ای رایزنی و در خصوص نحوه ادامه تعامل نیز توافق کردند».

همچنین علی بهادی جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهوری ایران و فرانسه گفت: اتکا به ‎مردم، صلابت و اقتدار، واقعیت ایران را بار دیگر در منطقه و جهان به نمایش درآورد. و «عکس‌های یادگاری با مزدوران، مثل همه وطن‌فروشی‌ها به تاریخ پیوست.»

اما کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) در بیانیه‌ای، اعلام کرد که مکرون در اظهارات خود درباره آنچه حمایت ایران از روسیه در جریان جنگ اوکراین عنوان کرده، هشدار داده است.

کاخ الیزه در ادامه تصریح کرد که مکرون در این تماس تلفنی از رئیس جمهوری ایران خواسته است تا هرچه فوری حمایت‌های خود از روسیه را متوقف کند.

همچنین در بیانیه کاخ الیزه آمده است که رئیس جمهور فرانسه در اظهارات خود درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی و بر لزوم به‌ کارگیری اقدامات قابل راستی‌آزمایی از سوی ایران برای اجرای تعهداتش درقبال آژانس اتمی تاکید کرده است.

 

 

بعد از این گفتگو تیتر عجیب روزنامه وطن امروز درباره گفتگوی تلفنی مکرون و رئیسی خبرساز شد.