اسدالله عباسی و بازهم عقب نشینی در انتصابات؛

گام بعدی رفتن خود استاندار است!؟

با تغییر معاون عمرانی استانداری گیلان تقریبا همه مدیران ستادی استانداری گیلان در طول دوره مدیریتی عباسی تغییر کردند و می‌توانیم بگوییم جز اداره کل حراست استانداری بقیه مدیران طعم تغییر را چشیده‌اند. برکناری مسعود کاظمی که از افراد نزدیک و همراه عباسی بود و جانشینی با موسی فکور بیشتر از گذشته ضعف و عقب […]

با تغییر معاون عمرانی استانداری گیلان تقریبا همه مدیران ستادی استانداری گیلان در طول دوره مدیریتی عباسی تغییر کردند و می‌توانیم بگوییم جز اداره کل حراست استانداری بقیه مدیران طعم تغییر را چشیده‌اند.

برکناری مسعود کاظمی که از افراد نزدیک و همراه عباسی بود و جانشینی با موسی فکور بیشتر از گذشته ضعف و عقب نشینی عباسی را نشان می‌دهد. فکور بیشتر یک فرد سیاسی نزدیک به دولت است تا استاندار! تیم جدید مدیریتی استانداری گیلان رضایت خود عباسی را هم ندارد، ولی شاید برخی از حامیان دولت منتقد عباسی را راضی نگه دارد.

عباسی وقتی به عنوان استاندار گیلان منصوب شد با قدرت آمد. انتصابات اولیه طوری بود که منتقدان از مدیران به خاطر نزدیکی به زادگاه عباسی انتقاد کردند. ولی هرچه بود عباسی با رویکرد بومی گزینی در ادارات کار کرد و دستش باز بود. بعد از دوسال حالا عباسی گاردش را بسته است و منصوبین اولیه اش کم کم در حال جدایی هستند.

دولت سیزدهم روند تضعیف عباسی را با انتصاب مدیران غیربومی آغاز کرد. در ادارت ارشاد و برنامه و بودجه مدیران غیربومی آمدند و در حال انتصاب مدیرعامل جدید غیربومی برای منطقه آزاد انزلی بود که فعلا نمایندگان مانع شدند. از سوی دیگر برخی مدیران جدید ادارات مثل آموزش و پرورش بیشتر از آن که به استاندار نزدیک باشند، به نمایندگان گرایش دارند. بعد از مدتی نوبت فرمانداران رسید که حتی در زادگاه عباسی یک فرد غیربومی نزدیک به معاون اول رئیس جمهور در راس کار قرار گرفت.

پیش از این انتصاب معاون سیاسی استانداری عباسی را در منگنه گذاشته بود و حالا نوبت حضور فکور رسیده است. از خصوصیات این تیم مدیریتی این است که بیشتر سیاسی و عقیدتی هستند تا تخصصی! ولی با این وضعیت و تغییر معاونتها و مدیران گام بعدی باید بزرگتر باشد. این یک تجربه تکراری در استان گیلان است که هرم مدیریتی از پائیین به بالا تغییر می‌کند و بر اساس همین تجربه می‌توان اینگونه استنباط کرد که قدم بعدی برکناری خود عباسی باشد. البته که هر اتفاقی در میان دولتمردان عجیب نیست.