انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با اداره کل زندان های استان گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، استان گیلان گفت: به منظور معرفی و بهره‌وری ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل زندانیان در عرصه تولید محصولات صنایع‌دستی، تفاهم‌نامه دو جانبه با اداره کل زندان‌های استان منعقد شد.

ولی جهانی در نشست روز سه‌شنبه 5 دی 1402 با مدیرکل زندان‌های استان گیلان، اظهار کرد: با هدف ایجاد کارآفرینی و حرفه‌آموزی و بهبود وضعیت معیشت زندانیان و خانواده آنان از طریق ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد ثابت، تفاهم‌نامه همکاری 2 جانبه با اداره‌‌کل زندان‌های استان امضا شد.
 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل زندانیان در عرصه تولید محصولات صنایع‌دستی استان و پیش‌گیری از ارتکاب مجدد جرم توسط آنها از طریق توانمندسازی مادی، ایجاد روحیه استقلال و خودباوری و فراهم کردن بازگشتی سالم به اجتماع، از اهداف این تفاهم‌نامه است.
او ادامه داد: با اجرای این تفاهم‌نامه تلاش می‌شود آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌ها و رفتارهای پرخطر زندانیان و خانواده آنها کاهش یابد و در زمینه احداث فروشگاه‌ها و کارگاه‌های صنایع‌دستی و تولیدی در خارج از زندان، ‌برای خانواده‌های زندانیان و زندانیان آزاده شده، مساعدت و همکاری شود.
جهانی تصریح کرد: همچنین حمایت از خانواده زندانیان دارای کارت شناسایی صنایع‌دستی و همچنین زندانیان آزاد شده و اعطای وام‌ به ایشان از دیگر اهداف این تفاهم نامه می‌باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان در پایان گفت: نحوه آموزش زندانیان، صدور کارت صنایع‌دستی، گواهی‌نامه آموزشی و کارت صنعت‌گری و کارگاهی از دیگر مباحث این نشست بود.