اوسمار، سرمربی جدید پرسپولیس کیست؟/ برزیلی که به جای حمید مطهری آمد و جانشین یحیی شد!

سرمربی جدید پرسپولیس در حالی انتخاب شد که هواداران انتظار گزینه‌های دیگری را داشتند!

دقایقی پیش اوسمار لوس ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس معرفی شد. اوسمار از سال گذشته به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی در باشگاه پرسپولیس مشغول به کار شده بود.

اوسمار یک مربی متولد ۱۹۷۵ در برزیل است که در حال حاضر یک سال و نیم سابقه حضور در فوتبال ایران را دارد. این مربی برزیلی جانشین حمید مطهری روی نیمکت سرخ‌ها شده بود.

اوسمار که سابقه بازی در لیگ برزیل را در کارنامه دارد پس از خداحافظی از فوتبال به مربیگری روی آورد و دستیار مربی تیم‌هایی چون زیر ۲۰ سال کورینتیانس و تیم براگانتینو، کورینتیانس (دستیار) گوارانی، ویتوریا، اینترناسیونال (دستیار) و .. شد.

اوسمار ویرا در سال ۲۰۱۹ هدایت دو تیم گوارانی و ویتوریا را برعهده داشت و در سال ۲۰۲۰ دوباره به عنوان دستیار به اینترناسیول پیوست تا انتهای فصل ۲۰۲۱ در این تیم ماند. او در آغاز فصل ۲۰۲۱ هدایت سیانورته در لیگ سطح اول ایالت پارانای برزیل را بر عهده گرفت.

اوسمار در فصل گذشته همراه یحیی گل‌محمدی حضور موفقی در کادر فنی پرسپولیس داشت و با کسب قهرمانی در لیگ و جام حذفی و سوپرجام، با کسب سه‌گانه، عملکرد خوبی را در کادر مربیگری قرمز‌های پایتخت داشت.

انتخاب اوسمار در شبکه‌های اجتماعی با واکنش منفی هواداران روبرو شده است و باید دید فرجام کار این مربی که نخستین تجربه سرمربی‌گری‌اش در رده سنی بزرگسالان را دارد چه خواهد شد.