مجید مرادی

شکست در میدان بازی مهم نیست؛ شکست در میدان گازی مهم است!

دیشب من هم مانند ده ها میلیون ایرانی با چشمانی نگران بازی نیمه نهایی تیم ملی فوتبال ایران و قطر را تماشا کردم اما در حین بازی هم بیش از آن که نگران نتیجه بازی فوتبال باشم دلم پیش میدان های گازی ما بود که کمپانی های بزرگ توتال و شل در حال مکیدن آن […]

دیشب من هم مانند ده ها میلیون ایرانی با چشمانی نگران بازی نیمه نهایی تیم ملی فوتبال ایران و قطر را تماشا کردم اما در حین بازی هم بیش از آن که نگران نتیجه بازی فوتبال باشم دلم پیش میدان های گازی ما بود که کمپانی های بزرگ توتال و شل در حال مکیدن آن از سمت قطر و برای قطر هستند.

من برای هر دلاری که در میدان های گازی پارس جنوبی از دست می دهیم دلم بیش از هر گلی که در یازی فوتبال خوردیم می سوزد. مگر برزیل که شش تا گل از آلمان خورد چه اتفاقی برایش افتاد؟! وقتی آلمان شش گل از ژاپنی ها خورد چه چیزی عوض شد؟! مگر ژاپن که با شکست از تیم ملی ایران زودهنگام به خانه برگشت چه کم و کسری دارد؟!

آقای جمهوری اسلامی ایران! شکست از قطر در میدان بازی مهم نیست اما شکست از قطر در میدان گازی مهم است! بیکاری و فقر و فلاکت از سر و کول ملت بالا می رود. گیرم قطر را در میدان بازی شکست می دادیم و یک دو شبانه روز ملت را خوشحال می‌کردیم اما با فقر و بیکاری چه کنیم؟! تا کی منتظر نابودی استکبار جهانی بمانیم؟! استکبار جهانی تیم فوتبال نیست که بشود به آن گل زد. همه فقیهان و خردمندان اجماع دارند بر این که جلب منفعت بر دفع مفسدت اولویت دارد و نخستین مقصد از مقاصد شریعت نیز حفظ منافع عباد و آبادانی بلاد است. الیس کذلک؟!