استاندار گیلان:

پل کیازنیک املش تا دهه فجر زیر بار ترافیک می رود

اسدالله عباسی عصر امروز (پنجشنبه) در بازدید از دو پروژه‌ مهم عمرانی شهرستان املش اظهار کرد: پل کیازنیک از پروژه مهم ارتباطی شهرستان‌های املش و لنگرود است که باید با رفع موارد ایمنی سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد. نماینده عالی دولت در گیلان در این بازدید که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و […]

اسدالله عباسی عصر امروز (پنجشنبه) در بازدید از دو پروژه‌ مهم عمرانی شهرستان املش اظهار کرد: پل کیازنیک از پروژه مهم ارتباطی شهرستان‌های املش و لنگرود است که باید با رفع موارد ایمنی سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان در این بازدید که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی استان، فرماندار املش و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند، طی تماس تلفنی با فرماندار لنگرود، دستورات لازم برای تسریع امور در تسهیل تردد با بهره برداری از این پل را صادر و تاکید کرد: فرمانداران دو شهرستان با نظارت و پیگیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جدیت متولیان امر در استان و منطقه، همت خود را برای اتمام این پروژه به کار گیرند.

وی تاکید کرد: راهداری با کمک بخشداری و فرمانداران املش و لنگرود موارد ایمنی دو سوی پل تقاطع اطاقور و املش را برطرف کنند. 

استاندار گیلان در جریان بازدید پروژه راه املش به شلمان نیز تصریح کرد: این پروژه که به مختلف متوقف شده بود از اعتبارات مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری ، برای تکمیل این مسیر اعتباری در نظر گرفته شد تا مشکلات تامین مصالح این پروژه رفع شود.  

عباسی افزود: ابتدا مسیر رفت این پروژه راه‌اندازی خواهد شد و سپس مسیر برگشت تکمیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: فرماندار، ادارات کل راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و صنعت، معدن و تجارت و پیمانکار باید مصالح مورد نیاز این پروژه را تامین و پروژه را به اتمام برسانند.

استاندار همچنین در مراسم بزرگداشت شهید گیلانی مدافع امنیت وطن حسن بابانیا که در مسجد امام علی (ع) زادگاهش روستای البرز املش برگزار شد، حضور یافت.

پروژه راه شلمان املش ۲.۹ کیلومتر طول دارد و پیشرفت فیزیکی این پروژه ۷۰ درصد است.  

پل کیازنیک که شهرستانهای لنگرود و املش را به یکدیگر ارتباط می‌دهد در سال ۱۳۹۷ بر اثر سیلاب به طور کامل تخریب و در سال ۱۳۹۸ احداث دوباره آن آغاز شد.

این پروژه به دلیل عدم اعتبار نیمه تمام مانده بود که از سال ۱۴۰۱ ادامه عملیات آن تسریع یافت و در آذر ماه ۱۴۰۲ به اتمام رسید.  

طول پل کیازنیک ۸۱ متر و ۴ دهانه دارد و عرض آن ۱۵.۵ متر است.

هزینه اجرای پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و سایر اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است که پس از خط کشی آسفالت و ایمن سازی این پروژه پیش از دهه فجر به بهره بردای خواهد رسید.