سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

گیلان قطب پیوند شمال کشور است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان قطب پیوند شمال کشور است، گفت: توسعه پیوند در گیلان نیازمند راه‌اندازی بخش مجزا و پرورش متخصصی ماهر به‌ویژه جوانان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان قطب پیوند شمال کشور است، گفت: توسعه پیوند در گیلان نیازمند راه‌اندازی بخش مجزا و پرورش متخصصی ماهر به‌ویژه جوانان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ محمدتقی آشوبی_سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست شورای عالی پیوند دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست با اعلام اینکه گیلان قطب پیوند شمال کشور است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی منظم و ساماندهی تمامی امکانات، پیشرفت‌های قابل قبولی را در حوزه پیوند استان گیلان به دست آوریم.

وی با اشاره به تلاش‌های دانشگاه در جهت پرورش اساتید نخبه پیوند اعضا و اهمیت ترغیب جراحان و اورولوژیست‌های جوان به حضور در دوره‌های پیوند، افزود: بخشی از نیروی انسانی متخصص و موردنیاز جهت پیوند عضو در استان حضور دارند و بخشی دیگر نیز نیازمند مهارت آموزشی و کسب تخصص‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نیاز ضروری شورای پیوند به فضای فیزیکی جدید، گفت: ساخت بخش پیوند در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت و تأمین منابع مالی ساخت آن یکی از اولویت‌های موردبحث و پیگیری در نظام سلامت استان است.

به گفته آشوبی علاوه بر تأمین بخش پیوند در بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی رشت، مجمع خیرین سلامت نیز برای احداث و راه‌اندازی بخش پیوند در مرکز آموزشی درمانی رشت نیز اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به چندین مورد پیوند عضو در گیلان طی سال گذشته، تصریح کرد: باید منابع تخصیص‌یافته به پیوند اعضا در راستای تأمین فضای فیزیکی و تجهیز آن اختصاص پیدا کند.

گفتنی است؛ در این نشست علاوه بر ارائه گزارشی پیرامون فعالیت واحد OPU (فراهم آوری اعضا و نسوج) و بررسی گزارش کوردیناتورهای شورای عالی پیوند، تعدادی از اعضای شورا نیز به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راهکارهای لازم برای توسعه فعالیت‌های این بخش مواردی را مطرح کردند.