برای رشت فردا چگونه شهرداری لازم است ؛

پاکدست، پاسخگو، کارآمد، متعهد و متخصص

پس از اردیبهشت ۱۳۹۶ و برگزاری انتخابات، مردم نمایندگان خود را برای پارلمان های محلی در اقصی نقاط کشور و استان گیلان انتخاب کردند، انتخاب شهردار به یکی از مهمترین بحث ها در افکار عمومی در تمامی شهرها و بویژه کلان شهر رشت تبدیل شده است. باید تاکید کرد انتخاب شهردار رشت بنابر هزاران دلیل […]

پس از اردیبهشت ۱۳۹۶ و برگزاری انتخابات، مردم نمایندگان خود را برای پارلمان های محلی در اقصی نقاط کشور و استان گیلان انتخاب کردند، انتخاب شهردار به یکی از مهمترین بحث ها در افکار عمومی در تمامی شهرها و بویژه کلان شهر رشت تبدیل شده است. باید تاکید کرد انتخاب شهردار رشت بنابر هزاران دلیل از اهمیت بالای برخوردار است. با توجه به اهمیت کلان شهر رشت در استان گیلان و نقش بی بدیل این شهر و مدیریت آن به عنوان یک الگوی توسعه مدرن، باید مدیری همتراز با این جایگاه توسط اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت انتخاب شود. سوابق علمی و اجرایی موثر در این زمینه، فاکتور مهم دیگری است که شهردار رشت لازم است آن را در خود داشته باشد.
شورای پنجم باید یک فرد متخصص، با سابقه علمی و با تجربه اجرایی و شهره به پاکدستی و امانتداری را برای این پست کلیدی انتخاب کند تا شهردار با شناخت و دید گسترده و کافی از حوزه مدیریت شهری رشت بتواند این شهر مهم را به جایگاه اصلی خود بازگرداند. ارتباطات مناسب و مفید با مدیران ارشد اجرایی دولت و همچنین مدیران قوای مقننه و قضاییه در گیلان و همچنین شورای شهر، فاکتور دیگری از یک شهرداری و مدیریت اجرایی شهری مطلوب است. این نکته مهم و اساسی است که شهردار بتواند ارتباط خوب با دستگاههای مختلف برقرار کند، مشکلات شهری را به سرعت به این دستگاهها منتقل و اعلام کند و همچنین از پتانسیل های موجود در این دستگاهها برای حل و فصل معضلات و مشکلات شهر استفاده کند.
منتخبان محترم در شورای اسلامی شهر رشت باید توجه داشته باشند که به این اعتماد مردم به آنها با پاسخ و عملکرد درخور همراه باشد. چون اعتماد مردم به منتخبان و مسئوولان هدیه ای بسیار ارزشمند است که باید از آن به خوبی پاسداری شود. منتخبان و نمایندگان مردم باید در نظر داشته باشند که مطالبات شهروندان در حوزه های مختلف نیاز به پیگیری و نظارت جدی تر از دوره های قبل دارد و این امر از حیاتی ترین اموری است که یک منتخب بر عهده دارد. عملکرد منتخبین و مسئوولان در این برهه بسیار حیاتی است، چرا که استمرار اعتماد مردم در آینده به عملکرد امروز این مسئوولان چه انتخابی و چه انتصابی بستگی دارد. علی ایحال، امید است که شورای پنجم شهر رشت برای تبیین و تثبیت اعتماد مردم و احترام به آرای آنها، شاخصه هایی که مطرح شد را در جریان انتخاب شهردار رشت به کار گیرد تا شهرداری مطلوب ، کارآمد، پاسخگو، پاکدست و متخصص به کار گمارده شود.

علی کریمی پاشاکی