سخنی با تریبون دارانی که روسیه را دوست ایران می دانند؛

دشمنی روسیه در تاریخ با ایران یک برند تاریخی ثبت شده است //روسیه هیچگاه در تاریخ دوست ایران نبوده است

نحوه ی برخورد روسیه با ایران در جریان تشدید تحریم های ایران توسط ترامپ در تاریخ خواهد ماند . چون روسیه و عربستان ،  با شوق زایدالوصفی، سهم ایران در بازار نفت را گرفتند و آمریکا هم از این دو کشور بابت جبران نفت ایران برای جلوگیری از افزایش قیمت صمیمانه تشکر کرد !!!. زیرا […]

نحوه ی برخورد روسیه با ایران در جریان تشدید تحریم های ایران توسط ترامپ در تاریخ خواهد ماند . چون روسیه و عربستان ،  با شوق زایدالوصفی، سهم ایران در بازار نفت را گرفتند و آمریکا هم از این دو کشور بابت جبران نفت ایران برای جلوگیری از افزایش قیمت صمیمانه تشکر کرد !!!. زیرا تنها مانع بر سر راه موفقیت این تحریم بوجود آمدن کمبود نفت و به تیع آن افزایش قیمتها بود که به لطف رفیق همیشه کلک باز و نامرد ما روسیه با همکاری عربستان رفع شد !!.
بعید است در طول تاریخ کشوری به اندازه ی روسیه در خیانت و از پشت خنجر زدن به ایران وجود داشته باشد . اگر اجحاف و تجاوز همه کشورهایی که در طول تاریخ با ایران در تقابل بودند در یک کفه ترازو و سهم روسیه را در کفه ای دیگر قرار دهیم یحتمل سهم همسایه شمالی به تنهایی بیش‌تر بقیه کشورها باشد .
تحمیل قراردادهای ظالمانه گلستان و ترکمانچای و الحاق مناطق  قفقاز به خاک خود ، دخالت گسترده در امور داخلی ایران در عهد قاجاریه ، ایجاد و کمک بی پرده به  فرقه های دموکرات آذربایجان و کردستان با اهداف تجزیه طلبانه ، اشغال ایران با همراهی متفقین در جنگ دوم جهانی ، اصرار بر ادامه اشغالگری بعد از خروج متفقین با هدف تجزیه آذربایجان ، کمک غیر مستقیم به سرنگونی دولت ملی دکتر مصدق ، تحویل فوری ۲۸ تن ذخیره طلای ایران در روسیه به دولت کودتا و عدم تحویل آن به دولت مصدق در اوج تحریم انگلیس ، جاسوسی مداوم از ایران با استفاده از جاسوسان ذینفوذ ، تامین بیش از ۹۵‎٪ تسلیحات ارتش صدام از جمله موشکهای اسکاد و فراک که تنها کاربردشان حمله به مناطق مسکونی بود – در حالیکه  حاضر به فروش یکعدد فشنگ به ما نبود –  گذاشتن شرط عدم حمایت ایران از مجاهدین افغانی در مقابل شکستن سکوت آنها در مقابل حملات شیمیایی عراق در سازمان ملل ، کش دادن چندین ساله تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر که ۷۰‎٪ آن قبلاً توسط آلمانی ها انجام شده بود هنوز هم کاملاً تکمیل نشده ، دادن رای مثبت به تمام ۶ قطعنامه تحریم های هسته ای شورای امنیت علیه ایران در حالیکه تمام قطعنامه های علیه سوریه را وتو کرده ، طولانی مدت در تحویل موشکهای ضد هوایی S300 با اینکه ۱۰۰‎٪ وجه آنها را گرفته بود به بهانه ی تحریم ها با اینکه  موشک ضد هوایی ابزاری دفاعی است و اصولاً مشمول تحریم ها نبود اما به مدت بسیار کوتاهی مدل ارتقاء یافته این موشکها (SS400 ) را به ترکیه و عربستان فروخت ، سالها سنگ اندازی در راه انتقال گاز ایران به اروپا  و به نفع خود کردن این امتیاز بخاطر تحریم ها، کار شکنی در تقسیم عادلانه دریای خزر ، بازی با کارت ایران در منازعات بین المللی بدون لحاظ کردن منافع ملی ایران ، بخشی از فهرست بلند بالای اجحاف و مظالم روسیه در حق ما است و  در سالهای نه چندان دور همراهی کامل با آمریکا و عربستان  برای درست کردن کلاهی از نمد تحریم های جدید نفتی و بدست آوردن دل آمریکا یی ها در حال گرفتن سهم ایران در بازار نفت در این شرایط سخت کشور ما  است و حکایت سکوت و بی عملی روسیه در قبال تحولات قفقاز و تلاش برای تغییر ات احتمالی مرزی در جنوب ارمنستان و اقدام گرجستان برای مسدود کردن عبور و مرور تریلی ها و کامیون های ایرانی از مرز این کشور همه نشان از یک هماهنگی بین المللی برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران دارد که اتفاقاً کشور روسیه با سیاست هویج و چماق در راستای منافع زیاده خواهان بین‌المللی  و صرفاً تامین منافع خود در حال ایفای نقش  تاریخی خود همانند دوران تزار و حتی پس از آن می باشد.
این قلم با عنایت به تجربه تاریخی الگوی  تغییر نا پذیر رفتار روسیه با ایران چه  در دوران  تزاروبعداز آن و چه در دوران پوتین ، بالاخره در همه موارد باناجوانمردای تمام خنجر خود را تا دسته در قلب ما فرو خواهد کرد. ما در طول تاریخ گذشته و معاصر از روسها به علت طمع آنها به آب های گرم خلیج فارس و دریاهای آزاد جنوب، ضربات جبران ناپذیری خورده ایم،تمام اهداف استعماری پطر کبیر ،در سیاست های دوره ی جدید روسیه نیز کاملاً قابل مشاهده است ولی با ترفند ها و بزک کردن های امروزین. اینان نیز همانند آمریکا بی ها و انگلیسی ها و … دشمنان قسم خورده ایران هستند.

ضرورت دارد تا با ظرافت و خلاقیتی فوق العاده دقیق و دیپلماسی قوی و همه جانبه و بدور از نگاه افراطی به شرق و غرب و با اعمال تعادل و تعامل منطقی با جهان پیرامونی،از این توطئه‌های دشمنان  قسم خورده  ایران و برخی دوستان ظاهری  با کمترین خسارت عبور کنیم.ما باید ضمن تقویت سیاست تنش زدایی با دنیا،فقط به منافع ملی مان بیندیشیم.