✍️ دکتر رضا حیدری نژاد

مدیریت؛ کارنامه کوتاه‌ مدت یا بلند مدت؟

تلاش مدیران برای دستیابی به اهداف سازمانی کوتاه ‌مدت و تحقق اهداف بلند مدت ضروری است! اما تلاش برای جلب نظر دیگران با عملکردهای ناقص و معیوب نشانه‌ی مدیران ضعیف است، این مدیران با تکیه بر تفکر مقطعی، فرصتی برای برنامه‌های بلند مدت و کلان ندارند، این روش شاید موقت باعث خوشنامی یا محبوبیت مدیران […]

تلاش مدیران برای دستیابی به اهداف سازمانی کوتاه ‌مدت و تحقق اهداف بلند مدت ضروری است!

اما تلاش برای جلب نظر دیگران با عملکردهای ناقص و معیوب نشانه‌ی مدیران ضعیف است، این مدیران با تکیه بر تفکر مقطعی، فرصتی برای برنامه‌های بلند مدت و کلان ندارند، این روش شاید موقت باعث خوشنامی یا محبوبیت مدیران شود، اما در بلند مدت نمی‌توان این محبوبیت‌ را بدون عیب و نقص مدیریت کرد.

در مقابل؛ توجه به اهداف کلان و بلند مدت در کنار برنامه‌های کوتاه مدت نشانه‌ی مدیران عالی است، این مدیران باهوش هستند، با تعریف‌ها و انتقاد‌ها به شکلی دوستانه و کم اهمیت برخورد می‌کنند و از عملکرد ناقص و معیوب برای شنیدن تعریف دیگران دوری می‌کنند.

نکته؛ نگران اعتبارتان نباشید، امروز تاریخ هر طور که دلش بخواهد درباره شما می‌نویسد و قضاوت می‌کند، شما نمی‌توانید جلوی آنها را بگیرید، سعی کنید کارنامه عملکرد شما در بلند مدت عالی باشد، همه می‌دانیم که تاریخ در زمان خودش یکی از دروغ‌ترین نوشته‌هاست، واقعیتِ تاریخ در آینده عیان می‌شود و شما محبوب خواهید بود…!