حمایت ها وخدمات بیدریغ و ماندگار و تأثیر گذار دکتر نوبخت از هلال احمر استان گیلان و کشور

به نظرم حق مطلب در مورد حمایتهای آقای دکتر نوبخت به استان گیلان کامل ادا نشده است و مردم اطلاع کاملی ندارند. هر چند فضای مجازی در این موارد می تواندکمک کننده باشد .خدمات کلان و ماندگار به مردم و افراد تاثیر گذار در این خدمات، می بایست معرفی و تبیین شوند. به نظر بنده […]

به نظرم حق مطلب در مورد حمایتهای آقای دکتر نوبخت به استان گیلان کامل ادا نشده است و مردم اطلاع کاملی ندارند. هر چند فضای مجازی در این موارد می تواندکمک کننده باشد .خدمات کلان و ماندگار به مردم و افراد تاثیر گذار در این خدمات، می بایست معرفی و تبیین شوند.
به نظر بنده جناب آقای دکتر نوبخت ،بانی و پیگیر بسیاری از اتفاقات خوب زیرساختی، حمایتهای به حق و مؤثر در سطوح کشوری و استانی بوده‌اند ، از جمله راه آهن قزوین به رشت ، تجهیز مراکز درمانی در ایام کرونا، کمک به ساخت راهها ، کمکهایی که پس هر حادثه ی غیر مترقبه در استان بوقوع می پیوست و موجب می شد مشکلات بصورت ریشه ای برطرف شوند و …
یک مورد هم مرتبط با مسئولیت بنده در هلال احمر گیلان است که لازم می‌دانم یادآوری کنم. خاطرم هست در ماه‌های ابتدایی انتصابم در اوایل سال ۱۳۹۵، نسبت به بررسی و تدوین گزارش وضعیت موجود، نیازها ، اولویت‌ها و الزامات هلال احمر استان اقدام کردیم و نهایتا یک برنامه ی ۵ ساله برای اصلاح و توسعه زیرساخت‌های ضعیف هلال احمر برای ارتقای ظرفیت‌های پاسخگویی به سوانح استان تهیه شد. گزارش جامع آیی بود. چند نسخه تهیه کردیم و علاوه بر ارائه به رییس و دبیرکل وقت جمعیت هلال احمر کشور، استاندار محترم و همچنین نماینده ی ولی فقیه و حوزه های نظارتی در استان به فکرم رسید از جناب آقای دکتر نوبخت استمداد بطلبم. چون با بودجه های محدود ستادی و استانی امکان اجرای برنامه های مذکور وجود نداشت.
جالب بود که جملگی همکاران و مسئولین ارشد جمعیت و استان، اعتقادی به انعکاس موضوع و اخذ کمک مستقیم از سوی ایشان نداشتند و ناامیدم می‌کردند، ولی با خود فکر کردم، حداقل طرح موضوع کنم و این شد که از طریق دوستان مشترک، ارتباطی برقرار شد و نهایتا وقت ملاقاتی در یکی از سفرهای جناب آقای دکتر نوبخت به استان تنظیم شد. بنا بود ۱۰ دقیقه خدمتشان باشم ولی به علت شناخت آقای دکتر نوبخت از اهمیت موضوع با پیگیری و سوالات متعدد ایشان جلسه نیم ساعتی طول کشید تا وضعیت خطرناک و البته تاسف بار زیرساخت‌های هلال احمر استان را برایشان تشریح کردم.
جناب آقای دکتر نوبخت ،بسیار متاسف شدند و در عین ناباوری دستور دادند طی دو سال حدود ۱۲ میلیارد تومان _ ارزش ریالی سال ۹۵ _ مستقیما خارج از اعتبارات استانی و ستادی هلال احمر در قالب بودجه ی سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت که واقعا کمک بزرگی برای آمادگی موثرتر در مقابل بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه در استان گیلان بود. نهایتا با این اعتبارات و کمک ،استان و ستاد هلال احمر، نسبت به ساخت مرکز امداد هوایی استان، خرید دو ساختمان شعبه جدیدالتاسیس و ساخت یک شعبه تازه تاسیس دیگر، راه اندازی ۵ پایگاه امداد و نجات، تقویت ناوگان امداد زمینی و تقویت انبارهای اضطراری استان اقدام شد و هلال احمر استان در زمره ی استانهای توانمند امدادی کشور قرار گرفت.
بعدها در سال ۱۳۹۹ که در سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور مسئولیت گرفتم حمایت ایشان در سطح ملی استمرار یافت و در دو مرحله در سازمان امداد و نجات هلال احمر حضور یافتند و کمکهای شایانی در راستای تقویت انبارها و توان امدادی کشور مبذول داشتند که مایه مباهات بود.
حق گفتنی است و به سهم خود همواره نگاه وسیع ایشان را در هر محفلی عنوان و تحسین کرده و خواهم نمود.

ولی پور_
مدیرعامل اسبق جمعیت هلال احمر استان گیلان