نگاهی اجمالی به نحوه‌ی مدیریت دکتر جهانی در میراث فرهنگی استان گیلان ؛

مدیریت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان ،بهترین مدیریت در سالهای اخیر

در علم مدیریت اثبات شده است که اگر مدیر مجموعه ای ابتدا به ساکن بتواند زیر مجموعه و کارکنان را از عملکرد و مدیریت خود بطور نسبی راضی نگهدارد در برون داد عملکرد کلی آن مجموعه ،قطعا موفق خواهد بود.اگر مدیریت هر مجموعه ای دغدغه ،مهارت و دانش مورد نیاز مدیریت مجموعه ی خود را […]

در علم مدیریت اثبات شده است که اگر مدیر مجموعه ای ابتدا به ساکن بتواند زیر مجموعه و کارکنان را از عملکرد و مدیریت خود بطور نسبی راضی نگهدارد در برون داد عملکرد کلی آن مجموعه ،قطعا موفق خواهد بود.
اگر مدیریت هر مجموعه ای دغدغه ،مهارت و دانش مورد نیاز مدیریت مجموعه ی خود را داشته باشد ، مدیریتی موفق و بهینه در آن مجموعه خواهد داشت.
یکی از نمونه‌های موفق مدیریتی دستگاههای اجرایی در استان گیلان ،مدیریت دکتر ولی جهانی ،مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان می باشد.
به گواه آمار و عملکرد و برون دادهای اداره ی کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در تمام سالهای اخیر نتوانسته بود تا به این اندازه در بحث میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در تحولات این حوزه با وجود چالش ها و موانع و مشکلات انباشته شده در گیلان به این صورت موفق به فعال باشد.
حفظ ،حراست و ساماندهی میراث معنوی و مادی گیلانیان در اقصی نقاط استان توسط کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بخوبی مورد بازبینی ،مرمت و اهمیت گذاری قرار گرفته است. استانی که دارای پیشینه تاریخی کهن و از جمله استانهای شناسنامه‌دار در حوزه های میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری می باشد و کشف، حفظ ،نگهداری و حراست از آنها برای انتقال این میراث عظیم و ارزشمند مادی و معنوی به آیندگان از جمله وظایف خطیر اداره ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است که با مدیریت خوب دکتر جهانی با کیفیت بالا در حال انجام می باشد.

در بحث صنایع دستی ،مدیریت این حوزه در گیلان هم به عنوان یک میراث بزرگ معنوی و هم به عنوان یک شغل و منبع درآمد و به عنوان یک میراث مادی ،کثیری از گیلانیان را برخوردار کرده است.
تاکنون مدیریت ارشد این مجموعه در استان با برنامه‌ریزی و رایزنی های فراوان توانسته هم در زمینه ی آموزش و هم در زمینه برگزاری جشنواره های متعدد و متنوع و هم در حوزه ی بستر سازی برای ایجاد تسهیلات و منابع اعتباری و نهایتاً ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت گام های اساسی بردارد و تلاش گران و هنرمندان این عرصه را هم یاریگر باشد و هم آنان را دارای شناسنامه ی کاری و هویتی در برنامه ریزی های کشوری نماید.پاسداشت مراسم های مختلف بومی و محلی در نقاط مختلف گیلان هم دستاوردهای معنوی و مادی بیشماری را به همراه داشته و خواهد داشت.

در حوزه ی با اهمیت گردشگری نیز تلاش ها،برنامه ریزی ها و اقدامات مدیریت اداره ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در دوره ی مدیریت دکتر جهانی فوق‌العاده تاثیر گذار بوده است.
در این حوزه با وجود موقعیت اقلیمی گیلان و وجود ابنیه های مهم و تاریخی در این دیار و استقبال گردشگران از آنها ،ادارهی کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان با همکاری ذی نفعان دولتی و مشارکت بخش خصوصی ، برنامه ها و اقدامات قابل توجهی را در دست اقدام دارد که با تکمیل و احداث پروژه های زیر ساختی ،ظرفیت های سرویس دهی و اسکان گردشگران به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و صد البته در این ارتباط سرمایه گذاری بخش خصوصی توانمند و کمک ها و تسهیلات بخش دولتی به بخش خصوصی می تواند مشکلات موجود را به حداقل برساند.

در بحث اطلاع رسانی ،اداره ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ،یکی از برخط ترین و پاسخگو ترین دستگاههای اجرایی استان می باشد.
این اداره ی کل با تولید و ثبت و مستند سازی تمامی اقدامات و برنامه های خود ،اخبار و اطلاعات لازم را جهت استفاده در اختیار رسانه نگاران،خبرنگاران و مراجعه کنندگان به سایت و درگاه الکترونیکی و مراجعه کنندگان حضوری قرار می دهد.
در ضمن دکتر جهانی ،مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یکی از پاسخگوترین مدیران دستگاه‌های اجرایی در گیلان می باشد.