گران شدن عجیب دسر محبوب تابستان!

همشهری نوشت: تا چند وقت پیش بستنی از خوراکی‌های ارزان بود و خرید آن برای خیلی از افراد راحت، و حتی جزو لیست خرید روزانه آنها بود. اما اگر نگاهی به قیمت بستنی در چند سال اخیر بیندازید متوجه تغییرات قیمتی بسیار زیاد آن می‌شوید. فروشنده یکی از سوپرمارکت‌های مرکز شهر: قیمت بستنی در طول […]

همشهری نوشت: تا چند وقت پیش بستنی از خوراکی‌های ارزان بود و خرید آن برای خیلی از افراد راحت، و حتی جزو لیست خرید روزانه آنها بود. اما اگر نگاهی به قیمت بستنی در چند سال اخیر بیندازید متوجه تغییرات قیمتی بسیار زیاد آن می‌شوید.

فروشنده یکی از سوپرمارکت‌های مرکز شهر:

قیمت بستنی در طول سال چند بار تغییر می‌کند و هر بار گران‌تر می‌شود. برای مثال، قیمت‌های الان نسبت به همین موقع از سال گذشته تقریبا دوبرابر شده است، برای مثال بستنی دبل چاکلت دومینو ۱۰ هزار تومان بود که الان ۲۰ هزار تومان است.

حتی بعد از عید ۱۴۰۲ هم نسبت به اسفندماه ۱۴۰۱ بستنی حدود ۳۰ درصد گران شده است، مثلا قیمت بستنی چوبی از ۱۰ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته؛ همچنین، بستنی ۱۵ هزار تومانی، ۲۰ هزار تومان و بستنی ۲۵ هزار تومانی ۳۰ هزار تومان شده، یا بستنی‌های پذیرایی ۳۰ هزار تومانی میهن ۵۰ هزار تومان و بستنی ۷۰ هزار تومانی همین برند ۱۰۰ هزار تومان شده است.