محمد رنجبر ،بخشدار مرکزی اسبق شهرستان لنگرود ، در ارتباط با مشکلات بخش کشاورزی شهرستان لنگرود:

مقوله ی اساسی  دامداری و کشاورزی برنج ،چای، ابریشم و مرکبات در شهرستان لنگرود با اعمال سیاست‌های غلط باعث دلسردی کشاورزان شده است

محمد رنجبر ، بخشدار مرکزی اسبق شهرستان لنگرود در ارتباط با موضوع کشاورزی و مشکلات زیاد آن  گفت:شهرستان لنگرود یکی از قطب های مهم کشاورزی برنج، چای، ابریشم و مرکبات استان گیلان است. ولی با کمال تأسف به علت اجرای برخی سیاست های غلط در زمینه های مختلف ، عملاً کشاورزی که یکی مهمترین وسیله […]

محمد رنجبر ، بخشدار مرکزی اسبق شهرستان لنگرود در ارتباط با موضوع کشاورزی و مشکلات زیاد آن  گفت:شهرستان لنگرود یکی از قطب های مهم کشاورزی برنج، چای، ابریشم و مرکبات استان گیلان است.
ولی با کمال تأسف به علت اجرای برخی سیاست های غلط در زمینه های مختلف ، عملاً کشاورزی که یکی مهمترین وسیله ی امرار معاش گیلانیان و روستاوندان شهرستان لنگرود است با چالش های عدیده ای مواجه شده است ،بطوری که برخی از کشاورزان در این شهرستان ، کار کشاورزی اعم از برنج ،چای و ابریشم و..را مقرون به صرفه نمی دانند ،چون قیمت تمام شده ی محصول برایشان فوق‌العاده زیاد شده و فروش محصول شان با عدم رونق و با  قیمت نازل روبروست.

این مسئول اسبق اجرایی شهرستان لنگرود خاطر نشان کرد:

این موضوع باعث شده تا برخی کشاورزان با تمایل به تغییر کاربری،زمینهای حاصلخیز و گرانبهای شان ، با قیمتی نازل به دلالان و واسطه ها  بفروشند تا برای ویلا سازی در اختیار ثروتمندان و مهاجرین از استان های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
محمد رنجبر نیاول ، تأکید نمود:

به نظر می رسد با کمال تأسف ،اهمیت زمین های کشاورزی در گیلان مورد توجه دست اندرکاران سیاست های کلان کشور نیست ، چون به علت محدودیت هر متر مربع زمین حاصلخیز کشاورزی که به علت تغییر کاربری از زیر کشت محصولات مهم کشاورزی خارج می‌شود ، کشور به همان میزان فقیرتر و وابسته به واردات محصولات کشاورزی خواهد شد و ادامه ی این روند برای آیندگان فاجعه بار می باشد.

وی با اشاره به مشکلات دامداران شهرستان لنگرود گفت:

این موضوع هم یکی دیگر از مشکلات حوزه ی کشاورزی شهرستان لنگرود می باشد.دامداران لنگرودی از وجود تبعیض و سیاست های غلط در این زیان های بسیاری را تحمل کرده‌اند و می کنند.
با کمال تأسف تاکنون به مطالبات بحق این قشر زحمتکش توسط برخی از مسئولان کم توجهی شده است.