آیا مردم شهرستان لنگرود برای چندمین بار به وعده های بی حاصل و وعده دهندگان خود شیفته ،رأی می دهند ؟!

بازار مکاره ی وعده های بی حاصل در دوره های گذشته ی مجلس شورای اسلامی در شهرستان لنگرود (تقریباً بغیر از دو دوره) همچنان رواج دارد.چون برخی با همین وعده‌های بی حاصل و کم حاصل توانستند به مجلس شورای اسلامی راه یابند تا خودشان و نزدیکانشان از تمام امکانات و رانت های متنوع برخوردار و […]

بازار مکاره ی وعده های بی حاصل در دوره های گذشته ی مجلس شورای اسلامی در شهرستان لنگرود (تقریباً بغیر از دو دوره) همچنان رواج دارد.چون برخی با همین وعده‌های بی حاصل و کم حاصل توانستند به مجلس شورای اسلامی راه یابند تا خودشان و نزدیکانشان از تمام امکانات و رانت های متنوع برخوردار و سر شهروندان و روستاوندان لنگرودی و شهرستان لنگرود از امکانات و زندگی شرافتمندانه و توسعه و پیشرفت بی کلاه مانده‌است.
این وعده‌ها آنقدر تکرار شده و به تحقق نرسیده است که اگر فهرست مطالبات شهرستان لنگرود به آزمون و مسابقه ی عمومی گذاشته شود ،تمام شهروندان و روستاوندان لنگرودی چشم بسته همه‌ی آنها را اعلام خواهند کرد.
وعده زار انتخاباتی شهرستان لنگرود ،مزرعه ی پر حاصلی برای برخی افراد و کاندیداهای شناخته‌شده و تکراری است که براساس شواهد موجود قرار برای چندمین بار مورد استفاده ی آندسته از کاندیداهای انتخاباتی قرار گیرد که تاکنون از آنها بیشترین نفع را با نزدیکان خود برده‌اند.

شوربختانه برخی مدعیان کار برای شهرستان لنگرود در طی سنوات گذشته ،حال ،شنیده و دیده شده و می شود که به همراهان و فعالان ستادهای انتخاباتی شان وعده‌های متنوع و مختلف می دهند و یا  تمام اقدامات سطح شهرستان لنگرود را بنام خود تعبیر کرده و می کنند، تا آنان بتوانند شهروندان و روستاوندان لنگرودی را به رأی دادن به کاندیدای وعده‌ دهنده‌ی بی حاصل و کم حاصل مورد نظرشان ترغیب کنند.

این موضوع و وعده‌های بی حاصل و کم حاصل در سنوات گذشته تا به امروز موجب بروز آسیب ها و خسارت های مختلف و متنوعی در جهت عقب ماندگی کلی شهرستان لنگرود در عرصه های گوناگون شده است ،بطوری که بسیاری از مناطق این شهرستان پر استعداد ،دارای
عقب‌ماندگی های  متنوع و مختلف می باشند.

این بدین معناست که در سنوات گذشته برای رهایی شهرستان از معضلات و مشکلات در سیستم برنامه ریزی و بودجه ریزی عملاً تلاش مؤثری صورت نگرفته است.
وقتی برخی مدیران ادارات مختلف شهرستانی و استانی بر اساس میزان کارکرد برای ستاد های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس ،منصوب می شوند!،بروز چنین مشکلاتی طبیعی خواهد بود!؟.

چون برخی مدیران رأی ساز و تاجر رأی در برخی ادارات شهرستانی و استانی بدون کوچکترین تخصص مدیریتی مشغول به فعالیت! بودند  و یا هستند و یا شاید خواهند شد.
مدیری که نتواند برنامه ریزی و فرآیندها و مؤلفه های توسعه مندی و حتی مقوله ی پیش پا افتاده ی پیشرفت در فرآیندهای سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی چیست، چگونه می خواهد بر یک سازمان یا اداره مدیریت نماید ؟!
وقتی که برخی مدیران در دوران انتخابات نمایندگی مجلس با وعده های جمع آوری رأی برای برخی کاندیداها از طرق مختلف پیشاپیش انتخاب می شوند، انتظار رفع
عقب‌ماندگی از شهرستان لنگرود انتظاری بیهوده خواهد بود کما اینکه تاکنون چنین بوده است.

مصادره انجام امور یک شهرستان به نام یک نفر نوعی فرار به جلو و توهین بهمقوله ی مدیریت و خرد جمعی می باشد

در ارتباط با اینکه برخی از حامیان ستادی برخی از کاندیدا های محترم مجلس دوازدهم ادعا دارند که مثلاً فلانی در دوره ی نمایندگی خود این کار ها را انجام داده است ،بایستی  گوشزد شود اگر کار بزرگی صورت گرفته مانند ‌  و کسی ادعا کند که تمام این پروژه توسط ‌خودش انجام شده ،قطعا همه‌ی مطلب را صادقانه بیان نکرده است .چون انجام یک پروژه بزرگ  نیاز به قرار گرفتن در بودجه ها و پروژه های سنواتی است تا دستگاه های اجرایی  در یک فرآیند طولانی اختصاص اعتبار و تملک زمین های خصوصی مردم و… بتوانند  عملیات اجرایی را آغاز کنند و در این ارتباط خیلی عوامل  در  انجام آن نقش دارند.
انحصار انجام برخی کارها به یک نفر از انصاف بدور است و تازه
اگر نماینده ای ادعا دارد کمک به احداث طرحها و پروژه ها کرده است ، این حداقل کاری  بوده که می توانست ،انجام دهد نه چیزی بیشتر و یا شق القمر کردن!!!
و همچنین کارها و اقدامات دیگر….

باور داشته باشیم که عقل ،خرد و عمل جمعی و قانونی با در نظرگرفتن قدرت مردم کارگشاست.

لطفاً  نه سند ششدانگ شهرستان لنگرود را بنام یک نماینده یا کاندیدای نمایندگی بزنید که این توهم است و احتمالاً منجر به کیش شخصیت خواهد شد و نه برخی از نمایندگان گذشته و حال و نامزد های انتخاباتی شهرستان لنگرود در مجلس را هیچ کاره .
با اینکه باور دارم که عملکرد نماینده ی کنونی شهرستان لنگرود در مجلس یازدهم قابل دفاع نیست.

به نظر می رسد ،مردم شهرستان لنگرود از وعده‌های بی حاصل و کم حاصل بسیار ناامید و رنجیده خاطر هستند و در انتخابات مجلس دوازدهم احتمالا در انتخاب به روش های قدیمی و چندین دوره ای، تجدید نظر خواهند کرد و نیرویی جوان صادق و راستگو را بجای وعده‌ دهنده‌ی تکراری بر خواهند گزید.
علی ایحال ،هر انتخابی را که اکثریت مشارکت کنندگان لنگرودی در انتخابات مجلس دوازدهم انجام دهند ،مورد احترام خواهد بود.

 

علی کریمی پاشاکی_ روزنامه نگار